مراسم دومین سالگرد خاک‌سپاری دو شهید غواص گمنام برگزار شد

خبرگزاری شبستان: مراسم دومین سالگرد خاک‌سپاری دو شهید غواص گمنام که در حوزه هنری به خاک سپرده شده‌اند با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و هنر، در حوزه هنری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، مراسم دومین سالگرد خاک‌سپاری دو شهید غواص گمنام که در حوزه هنری به خاک سپرده شده‌اند، چهارشنبه، ۲۸ تیرماه هم‌زمان با سالروز شهادت امام جعفرصادق(ع) با حضور شخصیت‌های فرهنگی و هنری کشور همچون محسن مومنی‌شریف رئیس حوزه هنری، علیرضا قزوه شاعر و مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری، محمدرضا سنگری شاعر و پژوهشگر، مجتبی رحماندوست، کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری وجمعی دیگر از علاقه مندان و دوست‌داران اهل بیت (ع) در مسجد آیت‌الله خامنه‌ای حوزه هنری برگزار 

در این مراسم حجت‌الاسلام حامد کاشانی در سخنانی با اشاره به زندگی و سیره امام صادق (ع) اظهار کرد: امام صادق (ع) تنها از پیامبر سلام روایت نمی کردند؛ بلکه ایشان خود شان عرشی داشتند و کلامشان همچون کلام پیامبر الهی بود. اما ایشان در برابر حادثه کربلا، شان عرشی خود را کنار می‌گذاشتند و راوی کربلا می‌شدند. اما صادق(ع) راوی بزرگ کربلا بودند. هنرمندان و ادبا هم باید به این نکته توجه کنند و این گونه از کربلا بگویند.

وی ادامه داد: ایشان رجز «زهیر» از شهدای کربلا را می خواندند. حضرت گاهی روضه‌های باز می خواندند و آنجا که قرار بود حقیقت را بگویند اینگونه روضه می خواندند، اما آنجا که پای روضه می نشستند و شنونده بودند، نمی‌توانستند تحمل کنند.

در این مراسم همچنین احمد بابایی به شعرخوانی برای ائمه (ع) پرداخت که در زیر بخش‌هایی از آن را می‌خوانید:

نهر تسنیم آب می‌خواهد
جام کوثر شراب می‌خواهد

شب قدر است بی تو عمر همه
شب قدر آفتاب می‌خواهد

از خم زلف ماه چاه نشین
یوسف شب تناب می‌خواهد

باید از سایه‌ات بگیرد درس
هر رسولی کتاب می‌خواهد

گل آدم برای زنده شدن
نفس بوتراب می‌خواهد

کنم احضار روح صائب را
غزلی مظهرالعجائب را

پای تیغ تو تار و مار شدیم
اهل لایمکن الفرار شدیم

مژه‌های تو سرمه‌دان خداست
پینه‌ی دستهات خوان خداست

شد سیاست بدون تو بی دین
همه‌ی مکرها ازآن خداست

وقت لبخند فاطمه به علی
بهترین جای داستان خداست

همچنین محمدحسین پویانفر در این مراسم به مداحی  پرداخت.

گفتنی است پیکر مطهر دو شهید غواص گمنام دفاع مقدس 20 مرداد سال 94 هم‌زمان با ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) در حوزه هنری به خاک سپرده شده است.

کد خبر 643141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha