امام صادق استاد تمام عیار مبارزه با جریان نفوذ بود

خبرگزاری شبستان: دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان اعلام کرد: امام صادق استاد تمام عیار مبارزه با جریان جنگ نرم نفوذ یافته در جامعه مسلمانان بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام سعید مهدوی، دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان در مراسم سالروز شهادت امام صادق(علیه السلام) که امروز (29 تیر) در مسجد سلیمانداراب رشت برگزار شد، تعالیم ائمه معصومین را برای تربیت انسان به سمت شیعه و پیرو شدن دانست و گفت: مهمترین قسمت شیعه پذیری ولایت مداری است.

 

وی اضافه کرد: تا زمانی که مسئله ولایت پذیری حل نشود نماز و عبادات ما رنگ شیعگی پیدا نکرده و  تفکر و اندیشه ما به شیعه گری ناب و اصیل رهنمون نمی‌شود.

 

مهدوی با اشاره به بهره بردن چهار هزار شاگرد دانشمند از مکتب امام صادق(علیه السلام) گفت: اینجای تاریخ باید سوال کرد چرا امام با وجود این تعداد شاگرد علیه حکومت ظلم زمان قیام نکرد.

 

نشانه اهل ولایت بودن

وی در ادامه به بیان نشانه اهل ولایت بودن از نگاه امام صادق(علیه السلام) پرداخت و افزود: اگر ولایت امام قلب انسان را بگیرد از آنچه ولی را خوشحال می‌کند ما را شاد و آنچه ولی را اندوهناک می‌کند ما را غصه دار می‌کند.

 

مسئول قرارگاه فرهنگی خاتم الاوصیاء استان گیلان اذعان کرد: یکی از آن مسائلی را که امام صادق(علیه السلام)  را غصه دار می‌کند قرار گرفتن مسلمانان زیر سایه ظلم است.

 

وی افزود: از غصه‌های حضرت زهرا(سلام الله علیها) این بود که مردم شهر به علی (علیه السلام) و ولی زمان سلام نمی‌گویند و احترام نمی‌گذارند.

 

مهدوی اعلام کرد: اگر ولایت امام زمان در دل آدمی جای بگیرد دایره شادی و غصه‌های ما با غصه‌ها و شادی‌های امام زمان مطابقت خواهد داشت.

 

وی با بیان اینکه هر عملی که موجب سلطه اجانب بر مسلمانان شود موجب حزن امام زمان(عجل الله) است؛ گفت: اگر انسان از سلطه استکبار بر منافع مسلمانان غمگین نشود معلوم نیست شیعه باشد.

 

مسئول سابق نهاد نمایندگی در دانشگاه گیلان افزود: میرزای شیرازی شاگرد مکتب امام صادق(علیه السلام) است که برای جلوگیری از سلطه استعمار بر ایران فتوای منع استفاده تنباکو را صادر کرد.

 

لزوم  پیروی از سبک زندگی امام در زندگی

وی تاکید کرد: سبک زندگی امام باید در زندگی ما سامان پیدا کند نه اینکه تنها برای امام بگریم و فکر کنیم شیعه هستیم.

 

مهدوی با اشاره به اینکه بصیرت داشتن در جنگ نرم سیره امام صادق(علیه السلام) است، گفت: امام صادق(علیه السلام) استاد تمام عیار مبارزه با جریان جنگ نرم نفوذ یافته در جامعه مسلمانان بود.

 

وی خاطرنشان ساخت: در زمان امام صادق(علیه السلام) نهضت ترجمه روزنه نفوذ عقاید انحرافی به جوامع مسلمان شد و امام با برگزاری مناظرات، شرکت در مباحث علمی و فقهی و یا تربیت شاگرد در علوم مختلف در مقابل بخش نفوذی دستگاه تصمیم گیر و تصمیم ساز می‌ایستد.

 

داعش وطنی حریم دین را نشانه گرفته است

 دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان، خطر نفوذ در جوامع مسلمین را جدی دانست و گفت: در مقابل داعش خارجی که حرم اهل بیت را نشانه گرفته، داعش وطنی حریم دین را نشانه گرفته، درس حسین فهمیده را حذف و سند 2030 را امضا می‌کند.

 

وی اعلام کرد: خطر داعش وطنی برای جانمه شیعی که به دنبال تمدن سازی اسلامیست از داعشی خارجی بیشتر است.

 

مهدوی تاکید کرد: اگر ادعای شیعه اهل بیت بودن داریم باید در مقابل جریان نفوذ بیاستیم و با عقاید انحرافی در همه جلوه‌اش مقابله کنیم.

 

اضافه کرد: اگر می‌خواهیم زمینه ساز ظهور باشیم باید مشی امام صادق(علیه السلام) را در دوره آخر الزمان زندکی کنیم.

 

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان خاطرنشان ساخت: نفوذ یافتگان غرب، امروز آیت الله کاشانی و میرزا کوچک را نشانه گرفته و 2030را امضا می‌کنند اما در واقع آنچه را نشانه گرفته‌اند مشی و مذهب امام صادق(علیه السلام) است.

 

کد خبر 643185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha