آینده نگری از شاخصه‌های سبک زندگی اسلامی است

خبرگزاری شبستان: استاد حوزه علمیه با بیان اینکه آینده نگری از شاخصه‌های سبک زندگی اسلامی است، گفت: انسان آینده نگر مرگ را بسیار نزدیک می‌بیند بر همین اساس از رفتارهای نامناسب پرهیز کرده و به رفع رذائل اخلاقی می‌پردازد.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، فروغ نیلچی‌زاده استاد حوزه و دانشگاه، امروز در سلسله‌ مباحث سبک زندگی مهارتهای خانواده آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: در زندگی مشترک زوجین باید به صفات نیکوی یکدیگر بیشتر توجه کنند.

 

وی افزود: اگر زوجین تنها به صفات ناشایست یکدیگر توجه داشته باشند و از صفات نیکوی یکدیگر غافل شوند به طور قطع مشکلات در زندگی مشترکشان افزایش خواهد یافت.

 

نیلچی زاده با اشاره به اینکه کینه از رذائل اخلاقی است، بیان داشت: گاهی اوقات زوجین از کینه‌ای بودن همسرشان شکوه می‌کنند بدون آن که در رفع کینه طرف مقابل اقدامی انجام داده باشند.

این استاد حوزه علمیه در ادامه تصریح کرد: هر یک زوجین باید توجه داشته باشند که با همسر کینه‌ای خود به ستیزه جویی نکرده و با همدردی و همدلی در مسیر الهی در رفع کینه همسر خود تلاش کنند.

 

وی با بیان اینکه انسان کینه‌ای باید در کلام و رفتار مورد محبت قرار گیرد، گفت: محبت به انسان کینه‌ای منجر به جبران خلع عاطفی او و از بین رفتن کینه درونی‌اش می‌شود.

این استاد دانشگاه با اشاره به چگونگی درمان کینه، عنوان کرد: انسان کینه توز با افزایش دوستان مومن می‌توانند این صفت ناپسند را از خود دور کند و دیگر اینکه به کسانی که نیازمند محبت هستند بسیار محبت کند همچنین به کودکان توجه ویژه‌ای داشته باشد همه موارد ذکر شده در کاهش و رفع کینه بسیار موثر خواهد بود.

 

نیلچی زاده با بیان اینکه آینده نگری از ویژگی‌های سبک زندگی اسلامی است، گفت: انسان آینده نگر مرگ را بسیار نزدیک می‌بیند بر همین اساس رفتارهای مناسبی ار خود بروز می‌دهد.

کد خبر 643665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha