نیروسازی امام صادق(ع)؛ درسی برای ماندگاری حرکت های فرهنگی

خبرگزاری شبستان: مدیر مسؤول کانون فرهنگی هنری امام زمان(عج) عباس آباد آران و بیدگل گفت: تربیت چهار هزار نیرو از سوی امام صادق(ع) درسی است که نیرو سازی را در برنامه های فرهنگی جدی بگیریم تا حرکت های فرهنگی ما ماندگار و مستمر باشد.

حجت الاسلام مهدی رحمتی مدیر مسؤول کانون فرهنگی هنری امام زمان(عج) عباس آباد آران و بیدگل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اصفهان با تسلیت ایام شهادت رئیس مکتب جعفری گفت: یکی از مهم ترین فعالیت های فرهنگی امام جعفر صادق(ع) تربیت شاگرد و گسترش مباحث فقهی و ترویج مسائل دینی از این طریق بود.

وی افزود: امام صادق(ع) با تربیت بالغ بر چهار هزار شاگرد که هر کدام به عنوان مبلغ دین مشغول به فعالیت شدند، استمرار حرکت خود یعنی تبیین روش و  مذهب حقّه را تضمین کرد.

این کارشناس مذهبی خاطر نشان کرد: این حرکت امام صادق(ع) درس است که یاد بگیریم، نیرو سازی را در برنامه های فرهنگی جدی بگیریم، شاگرد پروری کنیم ، فکر سازی و کادر سازی کنیم تا حرکت های فرهنگی ما ماندگار و مستمر باشد.

حجت الاسلام رحمتی در عین حال این عصر تاریخ اسلام را عبرتی برای همه مسلمانان دانست و تصریح کرد: امام صادق علیه السلام،علی رغم داشتن هزاران شاگرد، در موقع لزوم تنها بود و کسی در مقابل دشمنان او را یاری نکرد و در غربت جام شهادت را نوشید، و این عبرتی است که امامان و رهبران خود را در عصر غیبت امام زمان(عج) تنها نگذاریم.

وی افزود: همه ما بی شک در فعالیت های مختلف بویژه فعالیت های فرهنگی از شاگردان امام راحل و رهبر عزیز انقلاب هستیم چرا که آن ها این مسیر را به ما نشان دادند و مصداق تنها گذاشتن و غربت  آن ها در زمان فعلی آن است که سخن و روش آن ها را رها کنیم و کنار بگذاریم و بعد هم ادعای ولایت مداری داشته باشیم.

کد خبر 643235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha