گنهکاران کوچه و بازار مانع  ظهور نیستند، مسألۀ اصلی ما مؤمنین هستیم

خبرگزاری شبستان: گنه‌کارهای کوچه و بازار را مانع اصلی ظهور نبینید؛ مسألۀ اصلی ما مؤمنین هستیم! اما نه در زندگی فردی! اگر شما یک فرد باتقوا باشید که حتی یک ‌گناه در خلوت نداشته باشید، حداکثر نمرۀ ۱۰ از ۲۰ می‌گیرید! بقیه‌اش به زندگی اجتماعی برمی‌گردد.

به گزارش خبرنگار سرویس مهدویت خبرگزاری شبستان، در کانال تلگرامی حجت و الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان در باب عوامل اصلی تأخیر در ظهور براساس سخنرانی های این استاد دانشگاه آمده است:

 

نکته هفتم:آدم شدن ما در تحمّل جمع است!

آدم شدن ما در تحمّل جمع است! «عَلَى اجْتِمَاعٍ مِنَ الْقُلُوبِ» که حضرت (ع)فرمود؛ یعنی تجمع ما باید قلبی باشد. نه اینکه در تشکیلات، از همدیگر نفرت پیدا کنیم! چرا در یک کار جمعی از کوره در برویم، و جمع را به‌هم بزنیم؟ چرا تحمل ما در برابر رفیقمان کم است؟ تحملت را بالا ببر و بگذار این جمع درست بماند و تو در این جمع رشد کنی.

 

نکته هشتم: ما در اینجا گیر کرده‌ایم!

قرآن می‌فرماید: «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَ صابِرُوا وَ رابِطُوا» اول می‌فرماید تک تک صبر کنید، بعد می‌فرماید: «صابِرُوا رابِطُوا» یعنی با هم صبر کنید و هم‌افزایی کنید. ما در اینجا گیر کرده‌ایم؛ یعنی با همدیگر نمی‌توانیم! هر کدام از ما «تکی» ممکن است برای خودمان بچه‌های خوبی باشیم، اما دسته‌جمعی نه!

 

نکته نهم : نمرۀ 10 از 20

گنه‌کارهای کوچه و بازار را مانع اصلی ظهور نبینید؛ مسألۀ اصلی ما مؤمنین هستیم! اما نه در زندگی فردی! اگر شما یک فرد باتقوا باشید که حتی یک ‌گناه در خلوت نداشته باشید، حداکثر نمرۀ 10 از 20 می‌گیرید! بقیه‌اش به زندگی  اجتماعی شما برمی‌گردد! اما متأسفانه ما رشد معنوی و اخلاقی را غالبا یک مسألۀ فردی می‌دانیم! در حالیکه مانع اصلی ظهور، رشد ولایتمداران در «زندگی اجتماعی» است.

ادامه دارد ....

کد خبر 643805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha