«سبک زندگی - امام رئوف» برگزیده ای از سیره زندگی امام رضا(ع)

خبرگزاری شبستان:«سبک زندگی - امام رئوف» برگزیده ای از سیره زندگی امام رضا(ع) اثر حجت الاسلام «ابوالفضل هادي منش» را انتشارات «بهار دلها» چاپ کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سیره و سخن پیامبر اکرم (ص) و خاندان پاک او سرمایه فکرى و اعتقادى شیعه است، پیشوایان معصوم (ع) در زندگانى پربرکت خود از این گنجینه ارزشمند پاسدارى کرده و دیگران را به حفظ و صیانت از آن تشویق نموده ‏اند. حفظ این آموزه‏ به قدرى نزد معصومان (ع) داراى اهمیت بوده که تعلیم آن را به‏ ویژه درتربیت کودکان سفارش ‏نموده اند.

 کتاب حاضر برگزیده ای از سیره امام رضا (ع) با رویکرد به سه عنصر اساسى حدیث، سیره و کرامات است.

  در بخشی از این کتاب می خوانیم:«رفتار امام رضا(ع)چنان برازنده،مناسب و نیکو بود که مطالب زیادی در این خصوص در کتب سیره و تاریخ وارد شده است. مجموعه رفتارهای زیبا و نیک او خاطرات زیادی را در ذهن و دل اطرافیان نقش کرد و ر این باره ابراهیم ابن عباس می گوید :« ندیدم و نشنیدم که از امام رضا برتر باشد. از او چیزهایی دیدم که از هیچ کس ندیده بودم. ندیدم او با کسی سخن به جفا کند و یا سخن کسی را قطع کند و یا کسی را از دادن حاجت محروم سازد. او هیچ گاه در برابر همنشین خود پایش را دراز نمی کرد و تکیه نمی داد. من هیچ گاه ندیدم  به غلامان و خدمتگزاران خود دشنام دهد. هیچ گاه ندیدم آب دهان خود را بر زمین بیندازد. و هیچ گاه صدای قهقهه او را نشنیدم . بلکه خنده او تنها تبسم  بود . اگر سفره غذا گسترده می شد با خدمت گزاران و غلامان و دربانان خود غذا می خورد...»

 انتشارات بهار دلها کتاب «سبک زندگی - امام رئوف» برگزیده ای از سیره زندگی امام رضا(ع)  اثر حجت الاسلام ابوالفضل هادي منش را در 60 صفحه چاپ کرده است.

کد خبر 643911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha