اعزام ۲ هزار و ۲۷۰ نفر از حجاج استان یزد به حج تمتع

خبرگزاری شبستان: مدیر حج و زیارت استان یزد با شاره به روند اعزام حجاج گفت: تعداد ۲ هزار و ۲۷۰ نفر از حجاج استان یزد به حج تمتع اعزام می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، علی اصغر شریفی، مدیر حج و زیارت استان یزد امروز ( 2 تیر) در نشست خبری به مناسبت هفته حج ضمن گرامیداشت هفته حج و همچنین دهه کرامت گفت: به مناسبت هفته حج برنامه های مختلفی را در استان داریم که مهمترین برنامه ما نیز در این راستا برنامه آموزشی و توجیهی زائران است که مهمترین هدف ما نیز آموزش های کامل در این زمینه توسط حجاج است.

 

وی افزود: افتتاح فروشگاه و نمایشگاه غرفه های سوغات در استان از برنامه های دیگر ما است که از سال 91 انجام می شود و با همکاری مدیر کل صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف، تجار اجناس را در اختیار زائران قرار دهند تا زائران بتوانند سوغات خود را در این مکان ها تهیه کنند.

 

مدیر حج و زیارت استان یزد خاطرنشان کرد: با توجه به توصیه مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی امیدواریم بتوانیم در این زمینه فعالیت مناسبی داشته باشیم.

 

شریفی ادامه داد: در این زمینه نیز تزریق واکسن را در محل همایش داشتیم که مورد استقبال حجاج استان یزد قرار گرفت.

 

وی گفت: گردهمایی ویژه یاوران حجاج داشتیم که آموزشی و توجیهی با حضور مدیران کاروان ها و عوامل و یاوران حجاج بود که با حضور بیش از 200 نفر در حسینیه پیربرج برگزار شد.

 

مدیر حج و زیارت استان یزد گفت: نصب ماکت کعبه در مقابل سازمان حج و زیارت استان، همایش زائران زن، همایش دوچرخه سواری از میدان آزادی تا حج و زیارت، دیدار کارگزاران حج و زیارت با نماینده ولی فقیه در استان، ویزیت رایگان برای زائران و عموم مردم، تجدید بیعت با شهدا از جمله برنامه های ما در استان در هفته حج است.

 

شریفی بیان کرد: دیدار با خانواده شهدای منا و استاندار یزد و سخنرانی پیش از خطبه ها و حضور دسته جمعی حجاج در نماز جمعه نیز در این هفته پیگیری می شود.

 

وی گفت: برای استان یزد دو هزار و 270 با 16 کاروان تخصیص داده شد که کاروان های ما از روزهای اولیه تکمیل شدند و مورد استقبال قرار گرفت و علی رغم تبلیغات سو در فضای مجازی در استان یزد ما به خوبی این ثبت نام را انجام دادیم.

 

مدیر حج و زیارت استان یزد بیان کرد: با توجه به این که در سال 94 تعداد یک هزار و 650 نفر ثبت نام داشتیم امسال دو هزار و 270 نفر ثبت نام کردند.

 

شریفی بیان کرد: اکنون تمامی کاروان های ما فعالیت های خود را به صورت کامل انجام داده اند که امیدواریم این روند به خوبی انجام شود.

 

وی گفت: امسال نیز طرح قربانی داریم که معادل 408 هزار تومان اخذ شود که زائران در طرح قربانی بتوانند بدون دغدغه قربانی خود را انجام دهند.

 

مدیر حج و زیارت استان یزد بیان کرد: در مجموع ما بیش از 120 نفر کارگزار داریم که در عملیات حج امسال زائران ما را کمک می کنند و  16 مدیر و 16 معاون، سه مدیر و سه معاون،  هشت نفر پزشک و 32 نفر روحانی معین و معینه داریم که به عنوان عوامل اجرایی و کارگزار و روحانی داریم.

 

شریفی بیان کرد: جوان ترین زائر ما 12 ساله و متولد 84 است و مسن ترین زائر از یزد متولد 1310 است و در مجموع و یک هزار و 95 نفر مرد و یک هزار و 175 نفر زائر خانم داریم.

 

وی افزود: یکی از اهدافی که ما برای زائران داریم آموزش و ارتقای سطح علمی زائران در مناسک و قوانین و مقررات است که 10 جلسه آموزشی کاروان ها برای زائران دارند که تاکنون 80 درصد آنها انجام شده است.

 

مدیر حج و زیارت استان یزد خاطرنشان کرد: امسال برای اولین بار 18 جلسه آموزش تکمیلی برای کلیه کارگزاران حج داشتیم.

 

شریفی افزود: با توجه به این که عربستان توجه خاصی به موادمخدر دارد ما برنامه ای داشتیم که زائرانی که اعتیاد دارند تا زمان اعزام درمان شوند تا دچار مشکل نشویم.

 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه سفر گروهی است ما به زائران توصیه می کنیم که نظم داشته باشند.

کد خبر 643997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha