اعزام  ۸۶ هزار و ۵۰۰ زائر ایرانی به سرزمین وحی

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه اکنون ثبت نام ۸۶ هزار و ۵۰۰ نفر زائران ایرانی به پایان رسیده است، گفت: از زائران اعزامی نزدیک به ۱۵ هزار نفر از زائران اهل تسنن و مابقی تشیع هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسگر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی، امروز(2 مرداد) در همایش  زائران حج تمتع گلستان گفت: سال گذشته حج ما تعطیل شد و ایرانی ها موفق به شرکت در مراسم حج نشدند.

 

وی با اشاره به اینکه ما در این زمینه مقصر نبودیم، افزود: تمام تلاش ها صورت گرفت تا حج با عزت برگزار شود اما آنها شرایط را فراهم نکردند.

 

حجت الاسلام قاضی عسگر اظهارداشت: در سال 94 دو اتفاق بسیار مهم رخ داد که یکی در مسجد الحرام بود و دیگری حادثه غم انگیز و دلخراش منا بود که از این استان حدود 49 نفر تقدیم راه خدا شدند.

 

وی تصریح کرد: با توجه به نپذیرفتن قوانین ما و دیر شدن از موقعیت حج باعث شد تا ما از حج باز بمانیم، سال های قبل گفتگو جدی وجود نداشت اما امسال آنچه را که ما گفتیم پذیرفتند و یکی از مهمترین صحبت های مسئولان نظام داشتند عزت و امنیت حجاج ایرانی بود.

 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه عزت ایرانی ها به آنها اجازه نمی داد که از کشور دیگر ویزا بگیرند، گفت: امسال ویزاها به صورت الکترونیکی صادر شد که اکنون بیش از 20 هزار نفر ویزا به صورت الکترونیک صادر شده است.

 

وی افزود: یکی از موضوعاتی که سال گذشته به آن اشاره داشتیم این بود که  10 نفر در وزارت امور خارجه به عنوان کنسولی در حج حضور داشته باشند که آنها نپذیرفتند اما امسال با این موضوع موافقت شد.

 

حجت اسلام قاضی عسگر اظهارداشت: یکی از مواردی که به آن توجه داشتیم احقاق حقوق شهدا بود که پیگیری شد و آنها گفتند تا کنون به هیچ کشوری پرداخت نشد.

 

وی تصریح کرد: در مورد شهدای منا آنان بندی آوردند که حجاج کشور خودشان مقصر بودند، حجاج سال 94 به خوبی می دانند که آنها به ما ابلاغ نکرده بودند ما بیش از 800 مصاحبه با خانواده های زائران آن سال داشتیم که واقعه را شرح دادند و اکنون مستندات تهیه شد و کارها در حال پیگیری است.

 

سرپرست حجاج ایرانی گفت: ما به عنوان نمایندگان شما مردم عزت و کرامت را در مذاکرات رعایت کردیم، حجاج ما بدانند حج امسال همراه با عزت و کرامت است  که نباید به حرف هایی که از سوی برخی از افراد مطرح می شود اعتنا کرد.

 

وی افزود: برخی از افراد معتقدند که چرا انسان به حج برود و چرا پولمان را در اینجا خرج کنیم  و قیافه دلسوزانه ای به خود می گیرند.

 

حجت الاسلام قاضی عسگر اظهارداشت: این افراد با شایعه پراکنی که دارند قصد دارند تا اهمیت فریضه حج را در کشور را از بین ببرند.

 

وی با اشاره به اینکه در قوانین این تذکر داده شد که بحث حج از روابط سیاسی جدا است و این موضوع را آنها پذیرفتند، تصریح کرد: برخی ها تحت تاثیر فضای مجازی قرار گرفتند و حرف هایی زده شد که مردم ثبت نام نکنند، حج فرهنگ دین ما است و این افراد باید بدانند که حجاج ما افراد سخاوتمندی هستند آنان هم در حج شرکت می کنند و هم در جاهای مختلف کمک رسانی می کنند.

 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: طبق آمارهای گرفته شده در سال 7 میلیون نفر از ایران به کشورهای مختلف سفر می کنند آیا به آنها هم می گویند که شما به اروپا نروید پولتان را به فقرا دهید این ها نشان از توطئه است.

 

وی یاد آورشد: اکنون یک نفر از ایرانیان که در گذشته دیپلمات بوده و  اکنون در یکی از کشورهای خارجی پناهنده شده است کمپینی به منظور نرفتن به حج را به راه انداخته است که این سوال مطرح است کسی که فراری است و به دامن ضد دین و ضد انقلاب پناه برده دلشان برای مردم می سوزد.

 

حجت الاسلام قاضی عسگر افزود: نظرمسئولان عالی رتبه نظام جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری در مورد حج مساعد بوده است و باید بدانیم که رفتن به حج تصمیم نظام است.

 

وی با اشاره به اینکه اکنون ثبت نام 86 هزار و 500 نفر زائر به پایان رسیده و هزاران نفر دیگر در حال ثبت نام هستند، اظهارداشت: امسال در سطح کشور نزدیک به 15 هزار نفر از زائران اهل تسنن هستند و مابقی اهل تشیع که اهل تشیع و اهل تسنن در کنار هم در مناسک حج شرکت می کنند، در آنجا همه مسلمان و ایرانی هستند شیعه و سنی با قرار گرفتن در کنار یکدیگر وحدت را به نمایش خواهند گذاشت.

 

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به اینکه افرادی که مشغول جو سازی هستند دشمن هستند، تصریح کرد: مردم ما نسبت به تمام توطئه ها هوشیار هستند با تمام جو سازی هایی که وجود داشت ثبت نام کردند و چند روز دیگر اعزام ها شروع خواهد شد و امسال شاهد حجی خوب، آرام و مطلوبی خواهیم بود.

 

وی گفت: برخی می گویند که حج و زیارت منفعت دارد و این دروغ است، ما موظف هستیم قیمت تمام شده را از حاجی بگیریم، تفاوتی که وجود دارد فقط در بحث مسکن حجاج است.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 643930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha