ششمین جشنواره ملی آئین های نمایشی رضوی به اختتامیه نزدیک می شود

خبرگزاری شبستان: معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد، جدول اجراهای پایانی ششمین جشنواره ملی آئین های نمایشی در فرهنگ رضوی را اعلام کرد.

محمدعلی پیرسبزی، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد به خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، گفت: ششمین جشنواره ملی آئین های نمایشی در فرهنگ رضوی از هفتم لغایت 9 مرداد ماه جاری در یاسوج در حال برگزاری است.

 

وی از ارسال 32 اثر از 12 استان کشور به دبیرخانه این جشنواره در یاسوج خبر داد و اظهار داشت: از این تعداد آثار ارسالی، هشت اثر برگزید انتخاب و معرفی شدند.

 

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه چهار مورد از این آثار در حوزه شبیه خوانی است، اضافه کرد: چهار اثر دیگر در حوزه آئین های نمایشی است.

 

پیرسبزی، به برنامه های روز سوم ( 9 مرداد ) ششمین جشنواره ملی آئین های نمایشی در فرهنگ رضوی اشاره و خاطرنشان کرد: نقل ضامن از آذربایجان شرقی و اتالو از خراسان رضوی، حیله باغبان از استان اصفهان، شبیه خوانی معجزات امام رضا (علیه السلام) از تفرش و شبیه خوانی تولد امام رضا (علیه السلام) از استان هرمزگان ساعت 20 امشب به ترتیب در سالن روباز فرهنگ و ارشاد اسلامی، پارک ساحلی، پارک ولایت و ضلع شرقی پارک ولایت به اجرا می روند.

 

وی اضافه کرد: برای حکیمه از استان بوشهر، شبیه خوانی تولد امام رضا (علیه السلام) از استان مرکزی، نقل ضامن از آذربایجان شرقی و هفت برارون از استان کهگیلویه و بویراحمد ساعت 21 امشب به ترتیب در سالن روباز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، پارک ساحلی، پارک ولایت و ضلع شرقی پارک ولایت به نمایش گذاشته می شوند.

 

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد، ادامه داد: شبیه خوانی ضامن آهو و حیله باغبان از استان اصفهان، شبیه خوانی معجزات امام رضا (علیه السلام) از تفرش، شبیه خوانی تولد امام رضا (علیه السلام) از استان هرمزگان و اتالو از خراسان رضوی ساعت 22 امشب به ترتیب در سالن روباز فرهنگ و ارشاد اسلامی، پارک ساحلی، پارک ولایت و ضلع شرقی پارک ولایت به اجرا می روند.

 

پیرسبزی، یادآور شد: شبیه خوانی تولد امام رضا (علیه السلام) از استان مرکزی، نقل ضامن از آذربایجان شرقی و غلامرضا از استان کهگیلویه و بویراحمد به صورت جنبی، هفت برارون از استان کهگیلویه و بویراحمد و برای حکیمه از استان بوشهر ساعت 23 امشب به ترتیب در سالن روباز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، پارک ساحلی، پارک ولایت و ضلع شرقی پارک ولایت به نمایش گذاشته می شوند.

 

وی گفت: آئین اختتامیه ششمین جشنواره ملی آئین های نمایشی در فرهنگ رضوی، 10 مرداد ماه جاری ساعت 9 صبح در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود.

کد خبر 645618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha