کانون های مساجد برای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی تلاش کنند

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های مساجد خراسان جنوبی گفت: یکی از ماموریت های کانون های فرهنگی هنری که در جوار بقاع متبرکه وجود دارد تلاش برای تحقق فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی است.

حجت الاسلام ابراهیم سبزه کار در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند با گرامیداشت 5 ذی‌القعده «روز ملی بزرگداشت امامزادگان» اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران برنامه های فرهنگی مختلفی در بقاع متبرکه و امامزادگان با هدف ترویج آموزه های دینی و اسلامی برگزار می شود درحالیکه این اماکن مقدس، قبل از پیروزی انقلاب مکانی صرف عبادت و زیارت بوده اند.

 

وی با تاکید بر اینکه امروز از نظر مردم؛ امامزادگان و بقاع متبرکه، واجب التعظیم هستند چرا که منتسب به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت هستند، افزود: مردم ایران همواره با عشق و ارادت در این اماکن مقدس حضور می یابند و به تطهیر روح خود می پردازند.

 

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد خراسان جنوبی به وجود کانون های فرهنگی هنری در جوار امامزادگان اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین ماموریت های کانون های فرهنگی هنری تلاش برای تحقق فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی است.

 

وی با تاکید بر اینکه بقاع متبرکه باید برای تمامی گروه های مختلف سنی برنامه داشته باشند، افزود: مردم نیز با حضور در این اماکن مقدس باید تلاش کنند سیره و روش زندگی ائمه اطهار و این امامزادگان واجب التعظیم را مطالعه کرده و تلاش کنند که راه و روش زندگی خود را به آن نزدیک کنند.

 

حجت الاسلام سبزه کار یادآور شد: امامزادگان به عنوان مبلغان دین مبین اسلام و رسولان نشر ولایت اهل بیت (علیهم السلام) به شمار می آیند که در هنگام مشکلات مردم آنها را واسطه حل مشکلات خود قرار می دهند.

 

 

کد خبر 646111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha