وجود ۱۷۸ بقعه متبرکه در استان همدان

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف استان همدان با بیان اینکه ۱۷۸ بقعه متبرکه در این استان وجود دارد، گفت: ۵۵ بقعه در استان همدان در حال ساخت و ساز است.

حجت الاسلام سید محمد رضوی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف استان همدان به خبرنگار شبستان گفت: زیارت قبور ائمه اطهار(ع) وامام‌زادگان یکی از موضوعاتی است که در زندگی مسلمان‌ها از جایگاه ویژه‌ای برخودار و بر اساس آموزه‌های دینی حائز اهمیت و توجه بسیار است.

 

وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه امامزادگان باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند، عنوان کرد: ساخت و تجهیز امامزادگان استان یکی از اقدامات اداره اوقاف در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری است.

 

وی افزود: در کشور ما 8 هزار و 51 بقعه متبرکه وجود دارد که همچون ستارگان در آسمان که روشنی می بخشند و درکشور ما مدفون هستند و در استان همدان هم 178 نفر از فرزندان اهل بیت(ع) مدفون هستند.

 

وی با بیان اینکه در استان همدان فقط 55 بقعه امروز در حال ساخت و ساز است، ابراز داشت: هزینه های سنگین کشور این اختیار را به دولت نمی دهد که برای ساخت و ساز بقاع پولی بدهد و تمام هزینه ها توسط خیرین انجام می شود.

 

حجت الاسلام رضوی ادامه داد: وجود امامزادگان بار معنوی جامعه را افزایش داده و درک معارف دین را سهل تر می کند؛ کسی که اهل معنا و با آن سوی عالم آشنا شد دیگر دنیا را آخر کار نمی داند، بلکه آن را مقدمه ای می داند برای حیات ابدی و با این دید دیگر سختی دنیا او را افسرده و دلسرد نمی کند .

 

 

 

 

کد خبر 646173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha