کاهش آسیب های اجتماعی با توسعه ورزش همگانی در جامعه مهیا خواهد شد

خبرگزاری شبستان: رئیس فدراسیون ورزش های همگانی با بیان اینکه ورزش همگانی شادابی جامعه را افزایش می دهد گفت: با گسترش و توسعه زیر ساخت های ورزش های همگانی زمینه کاهش آسیب های اجتماعی فراهم می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، علی مجدآرا، رئیس فدراسیون ورزش های همگانی امروز (11مرداد) در شورای ورزش همگانی استان گیلان که در سالن اجتماعات استانداری گیلان برگزار شد، اظهار کرد: طرح های مختلفی در کشور برای گسترش و ترویج ورزش همگانی در دست اجراست.

 

وی با بیان اینکه ورزش همگانی سلامتی، شادابی و اخلاق نیکو را در جامعه افزایش می دهد گفت: افق چشم انداز ورزش های همگانی بسیار مطلوب بوده و با نهادینه کردن این فرهنگ تا سال 1404 شاهد گرایش نیمی از جمعیت به سمت این ورزش خواهیم بود.

 

مجدآرا به تدوین دو کتاب سند تحول، تعالی و آینده نگری فدراسیون ورزش های همگانی در راستای توسعه ورزش های همگانی اشاره و خاطر نشان کرد: در کتاب نخست 38 طرح  عنوان و در اختیار دستگاه های ذی ربط قرار گرفت و در کتاب دوم که در حال حاضر قابلیت اجرایی دارد 46 طرح عنوان شده است.

 

رئیس فدراسیون ورزش های همگانی تصریح کرد: توسعه دسترسی آسان مردم به ورزش همگانی، توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در ورزش همگانی، توسعه کمی و کیفی ورزش همگانی، ترویج فرهنگ ورزش و تحریک و سلامت در جامعه، اصلاح و بهبود ساختار علمی ورزش همگانی، گسترش مشارکت نهادهای عمومی در توسعه ورزش همگانی از جمله راهبردهای توسعه ورزش همگانی در جامعه است.

 

مجد آراخاطر نشان کرد: شناخت نقاط قوت و ضعف، گام برداری در مسیر توسعه، بهره گیری از طرح های سند تحول، تعالی و آینده نگری جهت تحول ورزش همگانی و .... از  اهم اقدامات پیشنهادی و توصیه های کاربردی برای اهداف کلان ورزش در توسعه ورزش همگانی با تقسیم کار ملی  است.

 

وی اظهار کرد: با توسعه زیر ساخت های  ورزش همگانی انواع ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی  کاهش خواهد یافت.

 

کد خبر 646348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha