شناسنامه دار شدن مواکب اربعین حسینی در خوزستان/ استقرار یک هزار موکب در ایام اربعین حسینی

خبرگزاری شبستان: رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان با اشاره به برنامه ریزی های گسترده برای برگزاری مراسم اربعین حسینی اظهار کرد: امسال تمام مواکب اربعین حسینی در استان شناسنامه دار می شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود موسوی با بیان این مطلب به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز گفت: امسال یکی از برنامه هایی که در دستور کار قرار گرفته شناسنامه دار کردن مواکب اربعین حسینی است.

 

وی با بیان اینکه برنامه ریزی شده است که تا پیش از ماه محرم تمام مواکب اربعین حسینی شناسایی و شناسنامه دار شوند، افزود: تا کنون بیش از 250 پرونده در این راستا تشکیل شده و بیش از 200 موکب ارعین حسینی در خوزستان شناسنامه دار شده اند.

 

موسوی با بیان اینکه پرونده شناسنامه مواکب باید هرچه سریعتر تکمیل شود، بیان کرد: مواکب اربعین حسینی باید به منظور صدور پروانه و شناسنامه دار شدن مواکب اقدام کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: سال گذشته بیش از 700 موکب در پایانه های استان خوزستان برپا شد و امسال پیش بینی می شود این تعداد به یک هزار موکب افزایش یابد.

 

مسئول کمیته جذب مشارکت های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین حسینی تصریح کرد: پیش بینی می شود در اربعین امسال روزانه ۷۰ هزار نفر زائر از مرز شلمچه و ۵۰ هزار نفر زائر از مرز چزابه عازم زیارت اربعین حسینی شوند.

 

وی یادآور شد: آمادگی کامل برای پذیرایی و خدمات دهی به زائران اربعین حسینی در استان خوزستان وجود دارد و در این راستا تمهیدات لازم به منظور استقرار مواکب در دو پایانه مرزی استان اتخاذ شده است.

 

موسوی اذعان داشت:  تمام اقلام مورد نیاز مواکب در ایام اربعین حسینی از سوی مردم تامین می شود و تنها زیرساخت ها به ادارات و نهادهای دولتی واگذار شده است.

 

کد خبر 646853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha