ایجاد اشتغال، پتانسیل ارزشمند جهانی شدن شهر یزد/ ما مخالف حواشی برگزاری کنسرت ها هستیم

خبرگزاری شبستان: امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به مخالفت ها پیرامون برگزاری کنسرت در یزد گفت: ما مخالف برگزاری کنسرت نیستیم بلکه مخالف با حواشی برگزاری آن هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، حجت الاسلام سید محمد کاظم مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی یزد امروز (15 مرداد) در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: امروز روحانیت جلودار نظام اسلامی است و در متن قرار دارد و به نحوی می تواند معضلات استان را به عنوان دغدغه خود مطرح کرد.

 

امام جمعه بخش مرکزی یزد خاطرنشان کرد: اولین دغدغه ما در استان در زمینه آب است زیرا معتقدیم که تا 10 سال آینده ما با مشکل آب روبرو می شویم و سوال ما این است که چرا برنامه جامع در این خصوص وجود ندارد.

 

حجت الاسلام مدرسی تصریح کرد: دومین دغدغه روحانیت در زمینه اشتغال است و در این خصوص واقعا دغدغه مند هستیم  و زمانی زیر 2 درصد بیکار داشتیم اما امروز بالای 30 درصد تحصیل کردگان ما بیکار هستند و این به عنوان مشکلی است که باید برای آن برنامه ریزی کرد.

 

وی گفت: سومین دغدغه ما در خصوص حاشیه نشینی است و امروز امر بالایی در این خصوص داریم که مشکلات و معضلات زیادی از آن در جامعه بوجود می آید.

 

امام جمعه بخش مرکزی یزد ادامه داد: امنیت داخلی استان و حضور اتباع بیگانه به عنوان دغدغه دیگر ما است که بسیار ذهن ما را درگیر کرده است و حدود یکصد هزار تبعه داریم و بسیاری از مشکلات را بوجود آورده است.

 

حجت الاسلام مدرسی گفت:چرا استان یزد نمی تواند تولید بذر کند و با در اختیار گرفتن امکانات تولید بذر و سم و تکنیک جدید برای محصولات کم آب خواه داشته باشد.

 

وی افزود: بعد از ثبت جهانی، مدیریت متناسب و در سطح شهر جهانی، بافت قدیم و تاریخی یزد، اعتیاد، زندانیان غیر بومی و جداسازی بومی، تعطیلی کارخانجات استان یزد به عنوان دغدغه های ما در استان یزد است.

 

امام جمعه بخش مرکزی یزد بیان کرد: یکی از مشکلات فرهنگی آمار بالای طلاق است و در تاریخ است که در سال 42 یک مورد طلاق نداشتیم اما امروز رشد بی رویه طلاق بسیار نگران کننده بوده است و متاسفانه دلیل این طلاق ها به دلیل خیانت ها و فسادها بوده است.

 

حجت الاسلام مدرسی خاطرنشان کرد:عفت عمومی برای مردان و زنان را یکی از مشکلات جامعه می دانیم که این برای فرهنگ یزد نمره منفی است.

 

وی گفت: الان شهر یزد به عنوان شهر جهانی است که اولین پتانسیل آن ایجاد اشتغال ارزشمند برای جوانان ما است و از اصلی ترین دغدغه مسئولان استان نیز بایستی در این زمینه باشد.

 

امام جمعه بخش مرکزی یزد ادامه داد: گردشگری فوق العاده می تواند برای استان ما درآمد زا باشد و در این راستا نیز جوانان ما می توانند با تعامل با دیگران رشد پیدا کنند ولی در این راستا نیز باید فرهنگمان را تقویت کنیم تا این اثرپذیری را نداشته باشیم.

 

حجت الاسلام مدرسی گفت: یزد به مدت 40 سال جلودار تشیع در تاریخ بوده است که 20 سال طباطبایی و 20 سال حائری به عنوان سردمداران این بخش بوده است اما امروز تنها پنج مدرسه علمیه در استان داریم و ظرفیت حدود 500 نفر داریم و متاسفانه حدود 150 سال است که حتی بنای علمی و حوزوی ساخته نشده است و جز تعمیر کار دیگری انجام نداده ایم.

 

وی افزود: فلسفه وجود مدینه العلم کاظمیه جبران اندکی از کاستی ها در زمینه حوزه علمیه است و اگر حوزه علمیه و اجتهاد نباشد حج و نماز و روزه صحیح نخواهد بود.

 

امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به برگزاری کنسرت در استان یزد بیان کرد:ما به هیچ وجه مخالف شادی در استان نیستیم و به نحوی نیز به عنوان اولین مدافعان در این زمینه هستیم اما نباید برخی از حرکت ها را جنبه سیاسی، اقتصادی به خود بگیرد.

 

حجت الاسلام مدرسی خاطرنشان کرد:جشن زیر سایه خورشید با حضور بیش از 30 هزار نفر به عنوان شادی است و به نحوی حتی با کنسرت مخالفت نداریم اما با حواشی آن مشکل داریم.

 

وی گفت: چرا به فکر اقشار ضعیف جامعه نیستیم و حتی در استان یزد در روزهای گذشته کنسرت آقای تفتی داشتیم اما کسی مخالفت نکرد.

 

امام جمعه بخش مرکزی یزد ادامه داد: ترویج موسیقی و فحشا به عنوان مخالفت های ما است.

 

حجت الاسلام مدرسی گفت: ایجاد پیست دوچرخه سواری برای بانوان، پیاده روی مخصوص و سالم برای بانوان به عنوان راهکارهایی برای نشاط در جامعه است.

 

وی افزود: اگر روحانیت بتواند عرصه های آموزشی را مدیریت کند طبعا میتواند تاثیرگذار بیشتری داشته باشد و در این راستا باید در مدارس و دانشگاه تاثیر گذار باشد.

 

امام جمعه بخش مرکزی یزد بیان کرد: دانشگاه فرهنگیان به عنوان ظرفیتی است که میتوانند علمای دینی در ان ورود کنند و تربیت دینی را داشته باشند.

 

حجت الاسلام مدرسی با اشاره به ساخت حوزه علمیه « مدینه العلم کاظمیه» یزد خاطرنشان کرد:ما بودجه رسمی دولتی نداریم و بودجه حوزوی قم نیز در این سال های اخیر محدود شده است و با اعتماد به پدر شهیدی در استان کار خود را شروع کردیم  و تا به حال بالغ بر 50 درصد پیشرفت داشته ایم و سعی داریم تا مهرماه سال آینده شروع به کار کند و آغاز تحصبلات را داشته باشد.

 

وی گفت: اولین مدرسه علمیه بعد از 150 سال در استان یزد می سازیم که امیدواریم تربیت شدگانی فاخر داشته باشیم.

 

امام جمعه بخش مرکزی یزد ادامه داد: ما همراه با دولت هستیم و برای موفقیت نیازمند همراهی به دولت است و در این زمینه نیز درخواست همراهی بیشتر هستیم.

 

 

کد خبر 646981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha