نگاه به مساجد بایستی به صورت پایگاه در جامعه باشد

خبرگزاری شبستان: امام جمعه موقت تهران با اشاره به اهمیت و جایگاه مساجد در جامعه اسلامی گفت: امروز بایستی نگاه به مساجد به صورت پایگاه در جامعه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، حجت الاسلام سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران امروز (28 مرداد) در همایش « مسجد، پایگاه هدایت» در استان یزد ضمن گرامیداشت روز جهانی مساجد گفت:48 سال پیش صهیونست ها مسجد الاقصی را در همین ایام به آتش کشاندند لذا جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد « روز جهانی مسجد» را ارائه کرد و سازمان کنفرانس اسلامی نیز این امر را تصویب کرد و مقام معظم رهبری نیز این ابتکار را ستودند.

 

وی افزود:دو نگاه در رابطه با مسجد بوده، هست و خواهد بود که شامل نگاه مسجد به عنوان جایگاهی برای چند وعده نماز خواندن و همچنین مسجد پایگاهی برای تمامی امور موجود در جامعه برای رسیدن به سعادت است.

 

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: خروجی نگاه اول شامل قرار گرفتن مسجد در حاشیه است که اصلا جایگاه شایسته به مکان مقدس داده نمی شود.

 

حجت الاسلام خاتمی تصریح کرد:مسجد را باید به عنوان پایگاه دید و همچنان که پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) چنین جایگاهی داده بودند و مرکز حکومت را مسجد قرار داده بودند که در این صورت دین خودرا به مسجد ادا می کنیم.

 

وی افزود: الان سیره مقام معظم رهبری به نحوی است که قصه امامت جماعت را به شدت اهتمام دارند و در این راستا باید نسبت ما با مسجد باید نسیبت به یک پایگاه باشد و برای آن وقت بگذاریم.

 

امام جمعه موقت تهران گفت:اداره اوقاف، سازمان تبلیغات اسلامی باید به گونه ای تدبیر داشته باشند که امام جماعت کار به حساب بیاید و بدانند زمانی که روحانی ما زندگی وی تامین نشود به نوعی فاز اهتمام به مساجد کم می شود .

کد خبر 649728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha