شهید حججی نمادی از استقامت و بزرگواری در راه اسلام و انقلاب است

خبرگزاری شبستان: امام جمعه موقت تهران با اشاره به زنده نگه داشتن آرمان های امام(ره) و انقلاب توسط شهدا گفت: شهید حججی نمادی از استقامت و بزرگواری در راه اسلام و انقلاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، آیت الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران شب گذشته ( ۲۸مرداد) در مراسم گرامیداشت شهید حججی در مسجد سید الشهدا (ع) امامشهر یزد گفت: امروز ما در میان جنگی تمام عیار در مقابل دشمنان هستیم و باید بدانیم و توجه داشته باشیم که سلفی گرفتن با عشق به حضرت عباس ( علیه السلام) عزت می آورد و سلفی گرفتن با بیگانگان برای ما عزت نمی آورد.

 

وی افزود: انقلاب اسلامی و جوانان انقلابی همچون گذشته و دوره انقلاب در پای آرمان های امام (ره) و انقلاب ایستاده اند و با شور و حرارت خاصی این ایستادگی وجود دارد.

 

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: امروز خوشبختانه برنامه هایی برای بزرگداشت یاد شهدا در جامعه برگزار می شود که متفاوت از مجالس ختم است بلکه این برنامه ها به منظور حفاظت از ارزش ها و آرمان های انقلاب و زنده نگه داشتن آنها است.

 

آیت الله خاتمی تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی به عظمت و بزرگی رسیده است و قله های افتخار را پشت سر می گذارد.

 

وی ادامه داد: تمامی رئیس جمهورهای آمریکا و همین رئیس غیر معتدل روانی گرینه های روی میز آمریکا را مطرح کردند اما هیچ غلطی نتوانستند بکنند.

 

امام جمعه موقت تهران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید حججی گفت: شهید حججی همچون کوهی استوار بود و زمانی که تصویر اسارت وی ارائه شد به نحوی بود که شمر پشت سر او همانند اسیر در دستان این شهید بود.

 

خاتمی بیان کرد: هنوز داعش فیلم لحظه سر بریدن این شهید بزرگوار را منتشر نکرده است اما شنیده ایم که زمانی که سر از تن او جدا می کردند او الله اکبر می گفته و داعش را درمانده کرده بوده است و شهید حججی نمادی از استقامت و بزرگواری در راه اسلام و انقلاب است.

 

وی در پایان گفت: این فرهنگ شهادت و جهاد در راه اسلام است که شهدایی همچون حججی را به جهانیان معرفی کرده است و امیدواریم به زودی شر داعش از سر اسلام برداشته شود.

کد خبر 649904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha