ثبت جهانی بافت تاریخی میبد اولویت ما در دولت جدید

خبرگزاری شبستان: بخشدار مرکزی شهرستان میبد با اشاره به وجود بافت تاریخی و آثار باستانی شهرستان میبد گفت: اولویت ما در دولت جدید ثبت جهانی بافت تاریخی شهرستان میبد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، محمد شیبانی، بخشدار بخش مرکزی شهرستان میبد ، امروز (30 مرداد) در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت:  دولت مشی خود را اعتدال می داند و ما آماده هستیم که هر کسی فارغ از نگاه سیاسی میخواهد کمک به مردم کند، دست وی را بفشاریم و هر کمکی را پذیرا هستیم.

 

وی افزود: تعهد دولت به وعده های انتخاباتی است که مردم به آنها رای داده اند و تمام هدف خود را در این راستا قرار داده ایم و به هر پیشنهادی استقبال می کنیم.

 

شیبانی تصریح کرد: ما در بخش مرکزی  چند اولویت را برای خود قرار داده ایم که تعیین تکلیف پروژه های نیمه تمام و تسفیه حساب پیمانکاران مختلف در شهرستان  و انضباط مالی به عنوان این اولویت ها بوده است.

 

بخشدار بخش مرکزی شهرستان میبد خاطرنشان کرد: تقویت زیرساخت های روستاها با توجه به قرار گرفتن در کنار شهرک های صنعتی، اصلاح شبکه آبی کشاورزی و فضای سبز روستاها، احیای بافت تاریخی روستاها، ارتقای سطح معیشت از طریق ایجاد اشتغال همگون برای بافت روستاها و حمایت از بانوان کارآفرین مشغول در روستاها از جمله اولویت های ما در سطح شهرستان بوده که آن را پیگیری کرده ایم.

 

شیبانی ادامه داد: اقدامات ما در شهرستان میبد شامل تشکیل کمیته حفاظت از اراضی و نظارت بر ساخت و سازها، تشکیل اولین کمیته اشتغال بخش در استان در شهرستان میبد، ارائه مشاوره های تخصصی کار و اشتغال به کارآفرینان روستاها، حضور پررنگ در نمایشگاه های استانی و ملی بوده است.

 

وی گفت: 230 هکتاراز اراضی محمد آباد و حجت آباد به آبیاری نوین تجهیز شد و 33 میلیارد ریال برای آن هزینه شد و در سال جاری نیز برای 270 هکتار از اراضی رکن آباد و جهان آباد در دست اقدام داریم.

 

بخشدار بخش مرکزی شهرستان میبد بیان کرد: کلنگ زنی سالن ورزشی یک هزار و900 متری با هزینه بالغ بر 10 میلیارد ریال با مشارکت بخش خصوصی، تهیه بودجه آغاز مطالعات و بازنگری طرح هادی روستاها، نورپردازی و زیباسازی روستاها از جمله فعالیت های دیگر ما در این شهرستان بوده است.

 

شیبانی گفت: هدف ما در دوره جدید ثبت جهانی بافت تاریخی میبد است و یکی از اصلی ترین اهداف ما است که این پس از ثبت جهانی بافت تاریخی استان یزد به عنوان یکی از بی نظیرترین بافت ها است و بایستی با همکاری تمامی دستگاه ها این امر تحقق پیدا کند.

 

وی ادامه داد: یکی از اصلی ترین مشکلات ما بازاریابی صنایع دستی و گردشگری شهرستان است که در این زمینه چندین جلسه را برگزار کردیم و در این زمینه نیز بسته بندی، ارائه صحیح را برنامه ریزی کرده ایم و از جوانان مبتکر و خلاق این شهرستان نیز حمایت می کنیم.

 

بخشدار بخش مرکزی شهرستان میبد بیان کرد: شورای فرهنگی در استان تشکیل شده است  که زیر مجموعه شورای استان ما در بخش و شهرستان نیز این امر را پیگیری کردیم و یکی از اصلی ترین موضوعات در این زمینه نیز نشاط اجتماعی بود که از طریق فعالیت های عمرانی، برگزاری جشنواره ها و ورزش های عمومی از جمله این اقدامات بوده است.

 

وی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی در شهرستان فعال در زمینه مساجد است و کانون های فرهنگی هنری مساجد از جمله اقدامات ما در زمینه مساجد بود.

 

شیبانی بیان کرد: اکثریت کارخانجات کاشی استان در بخش مرکزی میبد واقع شده است و در دولت جدید مجوز جدیدی برای احداث کارخانه کاشی صادر نشده است.

 

بخشدار بخش مرکزی شهرستان میبد خاطرنشان کرد: محیط زیست یکی از دغدغه های مهم ما است اما این مشکل مبتلایی تمام استان است و با توجه به اکوسیستم ضعیف شاهد صنایع آلاینده در استان هستیم اما ما سعی کردیم استانداردهای محیط زیست را بالا ببریم.

 

وی ادامه داد: ما باید بین دو نیاز محیط زیست و اشتغال توجه خاصی داشته باشیم و تعادل ایجاد کنیم تا هم صنعتگر فعالیت کند و هم این که محیط زیست آسیب نبیند و سعی کرده ایم نگاه ما به این زمینه باشد.

 

شیبانی بیان کرد: روستاهای مزرعه کلانتر، روستای رکن آباد به عنوان روستاهای هدف گردشگری در استان است که ما برای معرفی آنها برنامه ریزی کرده ایم.

 

وی ادامه داد: ما سعی کرده ایم از طریق سیستم آبیاری نگذاریم مشکلی برای آن بوجود بیاید و نگذاشتیم دامنه آن وسیع شود و در این راستا نیز مخزن آب آشامیدنی ایجاد کردیم تا مشکلی برای روستاها بوجود نیاید.

 

بخشدار مرکزی شهرستان میبد بیان کرد: ما برنامه داریم که مهاجرت را معکوس کنیم و از شهر به روستا مهاجرت داشته باشیم ولی سعی داریم که بافت روستا حفظ شود.

 

شیبانی خاطرنشان کرد: آیت الله اعرافی فرصت و نعمتی برای شهرستان است که اگر ما مسئولان قدر ایشان را بشناسیم بهتر از این باید عمل کنیم.

 

کد خبر 650368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha