امیدواریم آثار بیشتری با موضوع ورزش و تحرک را در جشنواره سلامت شاهد باشیم

خبرگزاری شبستان: محمدهادی ایازی گفت: امیدواریم فیلم‌های بیشتری از هنرمندان با موضوع ورزش و تحرک را شاهد باشیم تا در سال های آتی بتوانیم از ظرفیت های وزارت ورزش و جوانان در حوزه ورزش استفاده کنیم.

«محمدهادی ایازی» قائم مقام وزیر بهداشت و رییس جشنواره فیلم «سلامت» در پاسخ به سوال خبرنگار سینمایی شبستان مبنی بر اینکه مصادیقی مثل ورزش، تحرک، تغذیه و زندگی سالم به اندازه موضوعات روحی و روانی در فیلم‌های جشنواره سال گذشته به کار گرفته نشدند، جشنواره فیلم سلامت آیا برای ترغیب فیلمسازان برای ساخت فیلم هایی با این موضوعات کاری کرده است یا خیر، بیان کرد: دو محور اساسی که بسیار حائز اهمیت نیز هستند بحث ایمنی و سلامت غذا و ورزش و تحرک است و اتفاقاً در بیماری های قلبی و عروقی این دو محور بسیار به پیشگیری کمک و سلامت را بیمه می کنند.

 

وی با بیان اینکه آثار ارسالی دومین جشنواره فیلم سلامت نشان دهنده توجه به این دو موضوع است، گفت: علاوه بر توجه فیلمسازان به این مقولات، باز امیدوار هستیم آثار بیشتری در این حوزه ها را شاهد باشیم چه بسا ما در سال های آتی بتوانیم از ظرفیت های وزارت ورزش و جوانان در حوزه ورزش و تحرک و وزارت جهاد کشاورزی در حوزه ایمنی غذا استفاده کنیم تا آثار بیشتری به جشنواره برسند هرچند میزان آثار با توجه به اینکه دومین سال برپایی آن است، بسیار قابل توجه است.

 

رئیس جشنواره فیلم سلامت تاکید کرد: البته آثار با دو محور تغذیه سالم و ورزش به مراتب نیازمند توجه بیشتر فیلمسازان است تا تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد.

 

وی با تاکید بر فرهنگسازی سلامت از طریق سینما و تلویزیون، گفت: آمار فیلم های حاضر در جشنواره فیلم سلامت نشان از دغدغه هنرمندان نسبت به موضوع سلامت دارد. از این رو استمرار برگزاری این رویداد و حمایت از فیلمسازان می تواند به فرهنگسازی در زمینه سلامت برای مردم کمک کند.

 

ایازی در پایان بیان کرد: باید از ظرفیت های جامعه هنری استفاده کرد و افزایش تولیدات هنری در حوزه سلامت قطعا به بهبود وضعیت سلامت مردم نقش دارد و آثار سینمایی و تلویزیونی نشان می دهد که چقدر می توانند تاثیرگذار باشند و استمرار جشنواره فیلم سلامت و تولیدات آن در حوزه سلامت قطعاً به سلامت بیشتر مردم کمک می کند.

 

کد خبر 650435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha