دولت برای دستگاه‌ها در حوزه ورزش و سلامت مردم تکلیف مشخص کند

خبرگزاری شبستان: ایازی گفت: دولت نیز باید تکلیفی برای دستگاهها در خصوص پرداختن به سلامت مردم مشخص کند تا در این حوزه فرهنگسازی بهتری صورت گیرد.

«محمدهادی ایازی» معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر بهداشت و درمان در پاسخ به سوال خبرنگار سینمایی شبستان درباره جایگاه ورزش در آثار نمایشی و در مورد اینکه چرا در فیلم‌های ما حرکات بدنی و فعالیت های ورزشی بازیگران نقش کمرنگی دارند؟ گفت: 50 درصد ایرانی ها اضافه وزن دارند یا چاق هستند، بخش قابل توجهی از افراد که به دیابت مبتلا می شوند ناشی از چاقی است. افرادی که چاق هستند کمتر تحرک دارند و ورزش نمی کنند، لذا ما توصیه می کنیم به منظور فرهنگسازی سریع تر برای مردم در جهت ورزش و حرکات بدنی، فیلمسازان به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند.

 

وی اضافه کرد: اگر فردی بتواند در روز 30 دقیقه پیاده روی کند یا 15 دقیقه تحرک جسمانی داشته باشد به سلامت خودش کمک کرده است و نمایش این نوع صحنه ها در فیلم ها نیز کار مشکلی به نظر نمی‌آید.

 

ایازی خاطرنشان کرد: هر چقدر در مورد موضوع سلامت فردی و جامعه فرهنگسازی و اطلاع‌رسانی صورت گیرد مردم بیشتر به این موضوع توجه خواهند کرد.

 

وی همچنین به پرداختن حداقلی فیلمسازان به ورزش یا نرمش صبحگاهی در فیلم‌ها اشاره کرد و گفت: در این خصوص وزارت ورزش و جوانان باید نقش حمایتی در تحقق این موضوع داشته باشد ضمن اینکه لوکیشن های مرتبط با ورزش کردن در کشور بسیار وجود دارد.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت بهداشت در ادامه تصریح کرد: دستگاه های دولتی چه در تولید محتوا و چه در پشتیبانی از فیلم ها باید نقش ایفا کنند تا از طریق این فیلمها فرهنگسازی بهتری صورت گیرد. همچنین دولت نیز باید تکلیفی برای دستگاهها در خصوص پرداختن به سلامت مردم مشخص کند که حتما کمک خواهد کرد.

 

وی در پایان با بیان اینکه فرهنگسازی در خصوص ترک دخانیات نیز از جمله اقدامات فرهنگی سینماگران محسوب می شود، با ذکر آماری توضیح داد: موسسه ملی تحقیقات دخانیات آماری ارائه داده است بر این اساس که فیلم های سه دهه برگزاری جشنواره فیلم فجر و جشنواره های دیگر مجموعا 300 فیلم مورد بررسی قرار گرفت که بر اساس آن در دهه دوم نسبت به دهه اول میزان استفاده آقایان از دخانیات دو برابر و میزان استفاده خانم ها از دخانیات 4 برابر شده بود. همچنین در دهه سوم نیز این میزان به 4 برابر برای آقایان و 10 برابر برای خانم ها رسیده بود. از این نمونه های آماری زیاد داریم و اگر هنرمندان به این موضوع توجه داشته باشند و در این زمینه فرهنگسازی کنند دغدغه های سلامت جامعه برطرف می شود.

 

 

گفتگو: آزاده فضلی

 

 

کد خبر 567398

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha