«اکشن» سال‌هاست از سینمای ایران حذف شده/ برای اکشن و ورزش تربیت نشده‌ایم

خبرگزاری شبستان: فرهاد اصلانی گفت: گروه‌های سینمایی ما برای سکانس‌های اکشن و خیابانی تربیت نشده اند و امکان دارد وقتی دو سکانس خیابانی بگیرند گروه دچار تشنج شود.

«فرهاد اصلانی» بازیگر سینما و تلویزیون در پاسخ به سوال خبرنگار سینمایی شبستان در مورد اینکه چرا در فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی ما تحرک بدنی و تشویق مردم به ورزش کمرنگ است و آیا این موضوع به فیلمنامه، کارگردان، بازیگر یا عامل دیگری برمی‌گردد؟ گفت: من فکر می‌کنم سالهاست با این مشکل روبرو هستیم که سینمایی به نام اکشن نداریم. به نظر من این موضوع نشأت گرفته از سیاست های کلی است که در سینما تعریف شده بود و ناخودآگاه سینماگران را به یک سمتی سوق دادند و اینگونه فیلم ها را نیز سخیف دانستند.

 

وی با بیان اینکه کمبود تحرکات بدنی و ورزش در فیلم ها احساس می شود، اظهار کرد: سینما مقوله‌ای است که در وهله اول برای سرگرمی کاربرد دارد و برای سرگرمی نیز موضوعات مختلفی اعم از ورزش وجود دارد. همچنان که در سینمای ایران باید جایگاه موضوعات ورزشی تعیین شوند، باید ببینیم جایگاه سینمای کودک کجاست چراکه کودکان ایرانی بیشترین خوراک فرهنگی شان را از فیلمهای خارجی تامین می‌کنند.

 

اصلانی خاطرنشان کرد: سازوکار این موضوع باید از بالا تعریف شود یعنی حتی می توانند با حمایت از فیلمسازان و امتیاز قائل شدن برای آنها، در این مسیر کمک کنند.

 

وی در پاسخ به شبستان در مورد اینکه آیا بازیگران سینمای ایران توانایی ایفای نقش در فیلم‌های اکشن و ورزشی را دارند یا خیر، گفت: اگر کمی فرامتنی نگاه کنیم، به نظرم شاید به این موضوع کمی سیاسی نگاه شده است و اینکه شاید تصور شده چنین فیلم هایی سبب ترویج خشونت می شود. حدس دیگر من این است که در هر صورت فیلمسازی سخت است؛ در حال حاضر به راحتی چند سال قبل نمی توانیم صحنه های داخل شهر را راحت ضبط کنیم! و در واقع گروه‌های سینمایی ما برای اینگونه سکانس‌ها تربیت نشده اند و امکان دارد وقتی دو سکانس خیابانی بگیرند گروه دچار تشنج شود.

 

بازیگر فیلم سینمایی «دختر» تاکید کرد: ما هنوز تکلیف‌مان با سینما روشن نیست، به این معنی که سینمای ایران فضای متلاتمی دارد و گاهی فضا خوب است و گاهی بد.

 

وی در پایان گفت: اینقدر که واکنش های عجیب می بینیم و تعداد متولیان سینما زیاد است، فیلمسازان هم ترغیب به فیلمسازی نمی شوند.

 

 

گفت‌وگو: محمدصالح حجت الاسلامی

 

کد خبر 582620

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha