شهاب شادابی: برای ورزشکار شدن سایر بازیگران نسخه نمی‌پیچم

خبرگزاری شبستان: شادابی گفت: اگر بخواهم فعالیت و تحرک بیشتری در نقشم داشته باشم، بازیگر مقابلم نمی‌تواند از عهده آن برآید و بنابراین من باید همرنگ دیگر بازیگران شوم و فعالیت و تحرکم را کم کنم.

«شهاب شادابی» بازیگر سینما و تلویزیون در پاسخ به سوال خبرنگار سینمایی خبرگزاری شبستان، در مورد غفلت سینمای ایران از نمایش تحرک بدنی و ورزش در فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی علیرغم اینکه برخی بازیگران در برنامه خود، زمان‌هایی برای ورزش دارند، اما خلأ نمایش ورزش یا تحرکات ورزشی در سریال ها و فیلم‌های ما مشهود است، این کم کاری به چه عامل و افرادی برمی‌گردد؟ گفت: نظر شخصی من این است که خود بازیگر باید برایش مهم باشد که چقدر به بدنش اهمیت می دهد و چه بازخوردی پیدا می‌کند که در نهایت بینند هرا جلب کند. من فکر می کنم بدن و استایل یک بازیگر خیلی مهم است چه در بازیگری‌اش و چه در ظاهرش. به هر جهت بازیگر نماد و الگوی یک فرهنگ است و اگر منِ بازیگر سیگار در دست بگیرم قطعاً بر مردم جامعه و حتی القای نقش تاثیرگذار خواهد بود. من سال ها ورزش کرده ام و در مسابقات حرفه ای شرکت کردم و هیچ وقت از ورزش دور نمی شوم.

 

وی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار شبستان درباره اینکه چرا وقتی بازیگری مثل شما که ورزشکار است، فیلمسازان خواهان گرفتن بازی های پرتحرک و ورزشی از امثال شما نیستند؟ توضیح داد: متاسفانه این معضلی است که من شخصاً با آن روبرو هستم و عموماً یا بازیگران مقابل من این توانایی را ندارند یا من نمی توانم از یک هارمونی مشخص با بازیگران دیگر خارج شوم چراکه یا قدشان خیلی کوتاه است یا فربه یا خیلی لاغر هستند و ... به همین دلیل خیلی از نقش‌هایی که به من پیشنهاد می شود هیچ گونه هارمونی با من ندارد و سعی می‌کنم چنین نقش هایی را رد کنم.

 

 

بازیگر فیلم سینمایی «دعوتنامه» با بیان اینکه این مساله محدودیتی است که من در بازیگری با آن روبرو هستم، تاکید کرد: بقیه بازیگرها قابلیت ورزشی و بدنی من را ندارند و بنابراین نتیجه این مساله به شخص من بر می گردد و اگر بخواهم فعالیت و تحرک بیشتری در نقشم داشته باشم، بازیگر مقابلم نمی‌تواند از عهده آن برآید و بنابراین من باید همرنگ دیگر بازیگران شوم و فعالیت و تحرکم را کم کنم.

 

وی در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: وقتی برای کار در «دعوتنامه» پیشنهاد شدم، به دلیل اینکه شخصیت داستان یک فرد ضعیف و فقیر بود و برای نزدیک شدن به این شخصیت با هیکلی نحیف، با میل شخصی خودم در یک هفته ۹ کیلوگرم وزن کم کردم.

 

بازیگر فیلم سینمایی «لینا» در پایان در واکنش به پرسش خبرنگار شبستان مبنی بر اینکه «یک پیشنهاد برای ورزشکار شدن دیگر بازیگران و اینکه همه بازیگران مثل شما شوند، ارائه دهید»، گفت: بهتر است پیشنهاد دهم همه سالم باشند تا اینکه برای ورزشکار شدن دیگر بازیگران نسخه بپیچم؛ چراکه در این صورت حجم ریه ها برای دیالوگ گفتن و همچنین ظاهر بازیگر بهتر خواهد بود. من فکر می‌کنم که بُعد فرهنگی بازیگری بیشتر از همه معیارها اهمیت دارد.

 

«شهاب شادابی» مدل و بازیگر سینما و تلویزیون، دارای مدرک کارشناسی حرفه‌ای مدیریت دیپلماسی و سه مدرک از پروسافت در زمینه طراحی صفحات وب است. او در سال 88 شاگرد استاد حمید سمندریان بوده و در سال 90 نیز نزد مسعود دلخواه آموزش دیده و دو کار تئاتر هم با وی داشته است. وی علاوه بر بازیگری عرصه سینما و تلویزیون، در کارنامه ورزشی خود مقام پنجمی مسابقات فیتنس ایران در سال 1385 و قهرمانی مسابقات بسکتبال نونهالان قهرمان تهران را دارد. وی همچنین ورزشکار رزمی است و دان 2 موی تای دارد.

 

شادابی این روزها در حال ایفای نقش در سریال «نفس» جلیل سامان است. از آثار سینمایی و تلویزیونی او می توان به سریال «کیمیا»، فیلم های سینمایی «لینا»، «توچال»، «فرشتگان قصاب» 

 

گفت‌وگو: ‌آزاده فضلی

 

کد خبر 613180

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha