فیلمنامه نویسان ایرانی از قهرمان‌سازی می‌ترسند/ سینمای ما عاری از قهرمان است

خبرگزاری شبستان: تهیه کننده فیلم سینمایی «قاتل اهلی» گفت: فیلمنامه نویسان ما به سمت قهرمان پروری نمی‌روند و می‌ترسند که قهرمان‌سازی کنند یا اینکه بلد نیستند که قهرمان بسازند.

«منصور لشکری قوچانی» تهیه کننده سینما در پاسخ به سوال خبرنگار سینمایی شبستان در مورد اینکه چرا در فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی ما تحرک بدنی و تشویق مردم به ورزش کمرنگ است و آیا این موضوع به فیلمنامه، کارگردان، بازیگر یا عامل دیگری برمی‌گردد؟ گفت: در مورد ورزش فیلم ساختن بسیار به روحیه نشاط آور مردم کمک می کند. البته من احساس می کنم جامعه ما نیاز به دو نوع ورزش دارد؛ اول ورزش جسمی، دوم ورزش روحی که ما بیشتر به ورزش روحی نیاز داریم چون مردم ما از نظر روحی خسته هستند.

 

وی با تاکید بر اینکه ما در سینمای ایران قهرمان نداریم، بیان کرد: من فیلمنامه های متعددی خوانده ام اما هیچ کدام آنها قهرمان ندارند و فیلمنامه نویسان ما به سمت قهرمان پروری نمی‌روند و می‌ترسند که قهرمان‌سازی کنند یا بلد نیستند که قهرمان بسازند اما به طور کلی سینمای ما عاری از قهرمان است.

 

تهیه کننده فیلم سینمایی «کوچه بی نام» با بیان اینکه اگر فیلمسازی بخواهد ورزش و اکشن در کارش باشد، بخشی از آن به قهرمان‌سازی نیاز دارد، تصریح کرد: اگر بخواهیم فیلم‌های ورزشی و اکشن در سینمای ایران داشته باشیم و مثل هالیوود، راکی بسازیم، باید قهرمان داشته باشیم.

 

وی در پاسخ به اینکه اگر مدل ایده آل قهرمان پروری در سینمای ایران را در نظر بگیریم، آیا بازیگران سینمای ایران این توانایی را دارند که این نوع نقش ها را ایفا کنند؟ گفت: چرا که نه، اتفاقاً من فکر می کنم که در سینمای ایران ما در تهیه کنندگی و فیلمنامه نویسی مشکل داریم که اگر مشکل این دو بخش حل شود، ما کارگردان، بازیگر و عوامل خوبی داریم و کمبودی احساس نمی شود و می توانیم هر نوع فیلمی بسازیم.

 

 

گفت‌وگو: محمدصالح حجت الاسلامی

 

 

کد خبر 580779

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha