هنرمندان و ورزشکاران ستاره می‌سازند/ چهره‌ ورزشی فروش گیشه را متحول می‌کند

خبرگزاری شبستان: مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال تهران گفت: من فکر می کنم که برخی چهره‌های ورزشی کشورمان می‌توانند حتی فروش گیشه را نیز تحت تاثیر قرار دهند و آن را متحول می‌کنند.

«علی فتح الله زاده» مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال تهران در پاسخ به سوال خبرنگار سینمایی شبستان در مورد غفلت سینمای ایران از نمایش تحرک بدنی و ورزش در فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی و اینکه این موضوع به چه عاملی برمی‌گردد؟ و در مورد تعامل بین سینما و ورزش گفت: من فکر می‌کنم در جامعه دو قشری هستند که ستاره‌ها و اسطوره‌ها را می‌سازند و آن دو قشر، قشر هنری و ورزشی هستند.

 

وی تاکید کرد: چهره ناب هنر می ‌تواند چکیده توانایی‌ ها و مرام یک کشور در دنیا باشد.

 

فتح الله زاده در ادامه بیان کرد: ما برای صدور انقلاب اشتباه استراتژیک کردیم و عده‌ای ناآگانه یا آگاهانه معتقد بودند توسعه انقلاب به منزله صدور مبارزه مسلحانه است در صورتی که اگر در حوزه فرهنگ و به ویژه سینما و تئاتر و ورزش سرمایه گذاری می‌کردیم شاهد حضور اسلام در همه دنیا بودیم.

 

وی با اشاره به زمانی که قائم مقام اجرایی در جشنواره‌های تئاتر بود، توضیح داد: در آن زمان آنقدر خوب کار کرده بودیم که یادم هست فستیوال جهانی آوینیون از گروه هنری ایران دعوت به حضور کرد و ما هم با 700 هنرمند به آنجا رفتیم و پاریس فرانسه را به هم ریختیم و آوازه ناب هنر ایرانی حتی تعزیه پیچید تا جای که «پیتر بروک» انگلیسی کتابی درباره تعزیه نگارش کرد.

 

مدیرعامل اسبق استقلال در پایان گفت: همچنان که ورزشکاران، هنرمندان را جذب می کنند، هنرمندان هم باید از چهره های ورزشی در آثارشان استفاده کنند. من فکر می کنم که برخی چهره‌های ورزشی کشورمان می‌توانند حتی فروش گیشه را نیز تحت تاثیر قرار دهد و آن را متحول می‌کند.

 

 

گفت‌وگو: محمدصالح حجت الاسلامی

 

 

کد خبر 596253

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha