مقایسه بازیگران ایرانی و خارجی از دید یک فوتبالیست لیگ برتر

خبرگزاری شبستان: رجب زاده گفت: اصلاً باورکردنی نیست که جکی چان و ژان کلود وندام در سن ۶۰ و ۷۰ سالگی هنوز آمادگی جسمانی خودشان را حفظ کرده اند و این در حالی است که بازیگران ایرانی خیلی زود شکسته می‌شوند.

«مهدی رجب زاده» بازیکن تیم ذوب آهن اصفهان در پاسخ به سوال خبرنگار سینمایی شبستان در مورد جایگاه تحرک بدنی و حرکات ورزشی در فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی گفت: در زندگی شخصی هر انسانی، ورزش جایگاه خاصی دارد چه از لحاظ سلامت جسمی و چه لحاظ ارتقای روحی و روانی. ورزش تاثیر مثبت و قوت بسیاری در زندگی دارد و از بسیاری ناهنجاری ها و نکات منفی جلوگیری می کند.

 

وی با اشاره به اینکه در سینمای ایران نمایش ورزش، نقطه ای کمرنگ و تاریک است، افزود: خیلی کم دیده ایم که فیلم هایی با موضوع ورزش یا اینکه ورزش در آنها جایگاهی داشته باشد و نمود یابد، ساخته شده باشد.

 

رجب زاده در ادامه خاطرنشان کرد: این در حالی است که در سینمای جهانی، شاهد فیلم هایی هستیم که در آنها تعقیب و گریز، صحنه های اکشن و ... دیده می شود که ورزش حرف اول را در آنها می زند یا اینکه ورزش در برنامه روزانه یک شخص کارمند مثل نرمش صبحگاهی نمود دارد.

 

وی با بیان اینکه حتی از استایل بدنی بازیگران خارجی متوجه ورزشکار بودن آنها می شویم، گفت: این بازیگران ورزش می کنند تا خودشان را حفظ کنند برای اینکه بتوانند در فیلم هایی که بازی می کنند، این انرژی خودشان را به مخاطب منتقل کنند و از طرف دیگر با این شیوه، عمر بازیگری شان نیز بیشتر خواهد شد.

 

این بازیکن تیم ذوب آهن با بیان اینکه قصد بی احترامی به کسی را ندارد، توضیح داد: بعضاً دیده ام که در فیلم ها به ویژه در تلویزیون، بازیگرانی که به سن های بالا می رسند، خیلی زود شکسته می شوند و نمی توانند تحرک خوبی داشته باشند اما در فیلم های هالیوود و بالیوود این موضوع برعکس است و اصلاً باورکردنی نیست که بازیگری 60 ساله است! جکی چان و ژان کلود وندام نمونه هایی از این بازیگرانند که در سن 60 و 70 سالگی هنوز آمادگی جسمانی خودشان را حفظ کرده اند.

 

وی با تاکید بر اینکه فرهنگسازی در هر زمینه ای از جمله ورزش در سینما و تلویزیون موثر خواهد بود، تصریح کرد: اگر بازیگران به آمادگی جسمانی خود توجه کنند و ورزشکار شوند، هم سلامت خودشان را حفظ کرده اند و هم انگیزه ای برای نسل جوان خواهند شد چراکه جوانان ما معمولا الگوبرداری از بازیگران دارند و ورزش روی آنها تاثیر مثبت خواهد داشت.

 

مهدی رجب زاده همچنین در پاسخ به سوال دیگر  شبستان درباره اینکه آیا با حضور ورزشکاران در سینما موافق است یا خیر، گفت: حضور در سینما علاقه شخصی است ولی به نظر من فضای بدی نیست که ورزشکاران به سینما بیایند و تجربه ای جدید داشته باشند چراکه جذابیت های خاص خودش را دارد و مثل از یک زندگی وارد زندگی دیگر شدن، است. البته حضور ورزشکاران در سینما و تلویزیون نیز با استقبال مردم روبرو شد که نکته مثبتی است.

 

وی درباره اینکه دیده می شود ورزشکاران هم با ورود به سینما، از ورزش افتاده اند، اظهار کرد: ورزشکاران هم دوست ندارند از ورزش دور شوند و هر قدر ورزشکاران به سینما و تلویزیون ورود کنند، به مرور زمان خواهیم دید که حضور آنها تاثیر مثبتی بر روحیه ورزشکار شدن مردم خواهد داشت.

 

رجب زاده در پایان از بازیگری علی انصاریان و پژمان جمشیدی در سینما و تلویزیون ابراز خشنودی کرد.

 

 

گفت‌وگو: محمدصالح حجت الاسلامی

 

کد خبر 579563

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha