ورزش در کشور  امری دست چندم حساب می‌شود/ رخنه کردن تفکر غیرورزشی

خبرگزاری شبستان: مهرعلیزاده گفت: توسعه تفکر مدیریتی که به ورزش اهمیت نمی‌دهد سبب شده که در همه وزارتخانه ها نیز نهادینه شود و در وزارت ارشاد و سینما نیز رخنه کرده است که خلأ آن نیز در فیلم های سینمایی نیز دیده می شود.

«محسن مهرعلیزاده» رئیس فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای و رییس سابق سازمان تربیت بدنی در پاسخ به سوال خبرنگار سینمایی شبستان در مورد اینکه چرا در فیلم‌های ما حرکات بدنی و فعالیت های ورزشی بازیگران نقش کمرنگی دارند اما در عوض خیانت، سیگار و ... در فیلم ها پررنگ هستند؟ با توجه به تجربه مدیریتی و نگاه فرهنگی‌تان چه عاملی سبب این روند شده است؟ گفت: شما در این مورد دقت داشتید و من تابحال در این مورد دقت نداشتم. کمرنگ بودن ورزش در فیلم های ما خلأ بسیار جدی محسوب می شود که البته الان نمی توانم بگویم ریشه آن در چیست! ولی آن را به عنوان یک واقعیت تلخ می گویم هنوز در کشور ما ورزش و امور تربیت بدنی، امری دست چندم حساب می شود. آن زمانی که در دولت بودم با وجود اینکه بسیار به توسعه ورزش اهمیت می دادند، اما در نهایت موضوع ورزش برایشان دست چندم بود که اتفاقاً از این موضوع رنج می بردم.

 

وی با تاکید بر اینکه ورزش مقوله جدی کشور به حساب می‌آید، اظهار کرد: اگر زمانی مردم در مورد کمبودها مثل کمبود غذا مقاومت کنند که در ازای آن سلامت، تندرستی و جنبه های مثبت حاصل از ورزش کردن را داشته باشند، حتما مردم از آن استقبال می‌کنند چراکه مردم بیشتر از ما، درک حمایت از ورزش را داشته اند.

 

رییس سابق سازمان تربیت بدنی تصریح کرد: توسعه تفکر مدیریتی که به ورزش اهمیت نمی‌دهد سبب شده که در همه وزارتخانه ها نیز نهادینه شود و در وزارت ارشاد و سینما نیز رخنه کرده است که خلأ آن نیز در فیلم های سینمایی نیز دیده می شود.

 

وی در ادامه خطاب به هنرمندان پیشنهاد داد: اهل سینما و هنر اعم از سینماگران و فیلمسازان، از جنس مردم و هنر هستند و دولتی و حاکمیتی نیستند و با مسائل مردم آشناتر هستند باید به سمت نمایش ورزش (اعم از نمایش بازی فوتبال، والیبال یا حتی ورزش صبحگاهی) در آثارشان بپردازند چراکه واقعاً هزینه ای برایشان نخواهد داشت.

 

رئیس فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای در پایان درباره ارزیابی ورود برخی ورزشکاران به عرصه هنر نیز گفت: اگر ورود ورزشکاران به هنر با تدبیر و هدف باشد حرکتی مثبت است اما اگر ورود به هنر برای تداوم شهرت و کسب درآمد پس از بازنشستگی از ورزش مدنظر باشد، ممکن است هنر را هم خدشه دار کند.

 

 

آراده فضلی

 

کد خبر 562254

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha