جامعه ورزشی نسبت به سینما شناخت کافی ندارد/ وزارت ورزش بودجه ساخت فیلم ندارد

خبرگزاری شبستان: معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان گفت: باید شناخت و باور نسبت به فضای سینما در جامعه و باشگاه های ورزشی وجود داشته باشد تا فیلم خوبی تولید شود.

«امیررضا خادم» معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان و قهرمان کشتی آزاد جهان در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی شبستان درباره ورود ورزشکاران به عرصه هنری و تاثیر آن بر جامعه ورزشی و فرهنگی کشور توضیح داد: به هر حال ورزش و هنر یعنی زمینه های مختلف هنری و رشته های ورزشی جذابیت های خاص خودشان را دارند و روحیات و تمایلات افراد نسبت به اینها هماهنگی و شباهت‌هایی به هم دارند و ورود ورزشکاران به عرصه هنر خیلی دور از منطق نیست به علاوه اینکه افرادی که در زمینه های مختلف ورود می کنند، به نظر می‌آید چون تا قبل از آن، شناخته شده و معروف نیستند شاید خیلی به چشم نیایند اما حضور این افراد برای جامعه ورزشی و هنری کاملا مشهود می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: البته باید بگویم که تعداد ورزشکارانی که به عرصه هنری ورود می کنند در مقابل افراد عادی که وارد عرصه هنری کشور می شوند زیاد و چشمگیر نیست اما می تواند اتفاق خوبی باشد و اگر فرصت پیدا کند می تواند به توسعه تنگاتنگ هنر و ورزش کمک کند.

 

عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی همچنین با بیان اینکه هنر از جمله علاقمندی‌هایش است، گفت: شخصاً به زمینه های مختلف هنری علاقه دارم همچنان که در دنیای امروز نیز، عرصه‌های فرهنگی از جمله سینما و تئاتر و تجسمی و موسیقی تاثیر قابل توجهی روی باورها و هنجارهای اجتماعی دارد و به صورت نامحسوس تاثیرات درازمدتی بر مردم می گذارد.

 

وی تصریح کرد: با توجه به فرهنگ غنی ایران و بسیار قدرتمند که در عین حال نیاز به تغییرات آرام و نرم و معنی‌دار و به نوعی اصلاح طلبانه در رفتارها و باورها و هنجارهای عمومی داریم، شاید بهترین گزینه ای که می تواند تاثیر نامحسوس خودش را بگذارد عرصه هنر و فرهنگ است.

 

 

خادم بیان کرد: به عنوان شخصی که در عرصه های مختلفی فعالیت کردم، به این موضوع باور دارم، البته متاسفانه خیلی امکان مدیریت اجرایی در این عرصه ها نداشتم ولی امیدوارم که این اتفاق بیفتد، چراکه سالهاست مجوز موسسه فرهنگی و هنری داشتم و به دلیل مشغله کمتر توانستم در این حوزه فعالیت کنم.

 

وی در پاسخ به خبرنگار شبستان درباره اینکه آیا وزارت ورزش و جوانان در خصوص ترویج فرهنگ درست ورزش در فیلم‌های سینما و تلویزیون که نقش حرکات ورزشی و فعالیتهای بدنی در آنها کمرنگ است، چاره‌ای اندیشیده است؟ توضیح داد: صحبتی با آقای حاتمی کیا داشتم که وی هم بر اینکه هنوز فیلم جدی راجع به ورزش هنوز تولید نشده است تاکید می کرد. شاید تنها مورد در زمینه نمایش ورزش در سینما اتفاق افتاد، فیلم «خظ پایان» بود که سالها قبل ساخته و اکران شد و بعد از آن هیچ کار جدی و سنگینی درباره ورزش در سینما نداشتیم. لازم است بگویم به دلیل محدودیت های مالی و اعتباری که وزارت ورزش دارد شاید کمتر می تواند به این موضوع فکر و ورود پیدا کند هرچند که به نظر می آید این اتفاق با توجه به اینکه وزارتخانه به دلیل قرار گرفتن ورزش و جوانان در کنار یکدیگر، این موضوع می تواند به صورت جدی مدنظر قرار گیرد.

 

خادم در پاسخ به اینکه هزینه ساخت یک فیلم با دستمزد یک فوتبالیست یکی است، نیز گفت: هزینه این دستمزدها یا از طریقی غیر از ارگان های ورزشی تامین اعتبار می شود یا از طریق بخش خصوصی تامین می شود و هیچ فوتبالیستی از وزارتخانه دستمزد نمی گیرد.

 

وی در پایان در پاسخ به شبستان درباره اینکه باشگاه های ورزشی با عنوان «فرهنگی ورزشی» فعالیت می‌کنند و به اندازه ساخت یک فیلم هم کار فرهنگی انجام نمی دهند! بیان کرد: با این موضوع موافقم اما اتفاق نیفتادن این موضوع، به دلیل ماموریت های مستقیمشان است و البته باید شناخت و باور نسبت به این فضا نیز وجود داشته باشد تا فیلم خوبی تولید شود.

 

 

گفت‌وگو: محمدصالح حجت الاسلامی

 

کد خبر 559072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha