کلاس بازیگری اکشن در ایران با بازیگران خارجی بسیار فاصله دارد

خبرگزاری شبستان: لطیفی گفت: کلاس بازیگری در ایران خیلی با بازیگران خارجی فاصله دارد و تنها عدم تحرک و فعالیتهای ورزشی و بدنی را نباید در نظر گرفت چراکه همین مورد در سینمای هالیوود را به گونه دیگری می بینیم.

«محمدحسین لطیفی» کارگردان سینما و تلویزیون در پاسخ به سوال خبرنگار سینمایی شبستان در مورد اینکه چرا در فیلم‌های ما حرکات بدنی و فعالیت های ورزشی بازیگران نقش کمرنگی دارند؟ و آیا این موضوع به فیلمنامه، کارگردان، بازیگر یا عامل دیگری برمی‌گردد؟ گفت: بازیگران ما ناتوان نیستند البته ممکن است کارگردانی به اشتباه بازیگر را انتخاب کند و بازیگر در صحنه دویدن به نفس نفس بیفتد. بازیگری مثل پوریا پورسرخ در فیلم سینمایی «روز سوم» این توانایی را داشت که بدود و از روی دیوار بپرد و در نقش جواب داد.

 

وی با اشاره به وضعیت فیلمسازی در تلویزیون، بیان کرد: دلیل اینکه بازیگران ما در فیلمها کم تحرک هستند به وضعیت فیلمسازی ما بر می‌گردد چراکه برای مثال باید روزی 10 دقیقه کار کنیم و وقتی می‌توانیم این کار را انجام دهیم که دو بازیگر رو در روی یکدیگر بنشینند و اگر بخواهند صحنه دویدن بگیرند و دوربین هم حرکت داشته باشد، این امکان وجود ندارد؛ بنابراین بخشی از این موضوع به کارگردان و بخشی به تهیه کننده و بخش عظیم آن به تلویزیون بر می‌گردد.

 

کارگردان سریال «پادری» با بیان اینکه با این اوصاف جذابیت از بین رفته و مخاطب به این نوع آثار روی خوش نشان نمی‌دهد، گفت: در این روند، فیلمنامه نویس، کارگردان و بازیگران عادت کرده‌اند که خود را به زحمت نیاندازند. البته به نظر من کارگردان مهمترین نقش را در تهیه یک فیلم را دارد چراکه کارگردان می تواند از یک فیلمنامه ساکن، یک میزانسن حرکتی بگیرد.

 

وی در پایان در پاسخ به سوال شبستان مبنی بر اینکه بازیگران ایرانی نسبت به بازیگران خارجی چه ویژگی هایی دارند، اظهار کرد: باید با هم صادق باشیم؛ کلاس بازیگری اکشن در ایران خیلی با بازیگران خارجی فاصله دارد و تنها عدم تحرک و فعالیتهای ورزشی و بدنی را نباید در نظر گرفت چراکه فقط اکشن و تحرک را در سینمای هالیوود به گونه دیگری می بینیم.

 

 

محمدصالح حجت الاسلامی

 

کد خبر 565526

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha