هنرمند نقش مهمی در ایجاد فضای مطلوب جامعه دارد/ ارتباط صحنه‌های ورزشی با نشاط مردم

خبرگزاری شبستان: ناصر شفق گفت: هنرمند نقش برجسته ای در ایجاد فضای مطلوب برای یک جامعه دارد و به همین خاطر در این مورد هر چقدر به سوژه های اکتیو و جنب و جوشی و همراه با نشاط پرداخته شود طبیعتاً تاثیرگذار خواهد بود.

«ناصر شفق» تهیه کننده و مدیرتولید سینما و مدیر ورزشی در پاسخ به سوال خبرنگار سینمایی شبستان در مورد اینکه چرا در فیلم‌های ما حرکات بدنی و فعالیت های ورزشی بازیگران نقش کمرنگی دارند؟ آیا این موضوع به فیلمنامه یا عامل دیگری برمی‌گردد؟ گفت: فیلم های هر جامعه برخواسته از کلیت آن جامعه است؛ هنرمند نقش برجسته ای در ایجاد فضای مطلوب برای یک جامعه دارد و به همین خاطر در این مورد هر چقدر به سوژه های اکتیو و جنب و جوشی و همراه با نشاط پرداخته شود طبیعتاً تاثیرگذار خواهد بود.

 

وی تاکید کرد: متاسفانه به دلیل سیاستگذرای‌های غلطی که در سینمای کشور طی مدت مدیدی اتفاق افتاد، به نوعی واپس‌گرایی در بین جوانان شکل گرفت و این موضوع در فیلم‌ها به صورت یاس و افسردگی نمود پیدا کرد.

 

مدیرعامل اسبق باشگاه فوتبال پاس تهران در ادامه با اشاره به ناامیدی که در بسیاری از فیلمها موج می زند، گفت: البته این ناامیدی گاهی انعکاسی از جامعه است؛ در همه جای دنیا، به هنرمند توجه شده و تکریم می‌شود و هر زمان این تکریم صورت نگیرد و هنرمندان در جایگاه واقعی خود به عنوان آفرینندگان اندیشه و فکر و هنر از جانب مسئولان قرار نگیرند، در درازمدت شاهد تصاویر و جمله های مایوس کننده خواهیم بود.

 

وی با اشاره به اتفاقی که در بین سالهای 88 تا 92 در سینمای کشور به وجود آمد، توضیح داد: در این دوره متاسفانه بسیاری از فیلمسازان از سینما قهر کردند و وقتی این موضوع پیش آمد، یقیناً این نگاه وجود خواهد داشت و فکر می کنم وظیفه دولت است که احساس نوکری مقابل هنرمندان داشته باشد نه فرمایشی. در غیر این صورت، هنرمندان رابطه رئیس و مرئوسی را نمی‌پذیرند چراکه این رابطه در عالم هنر وجود ندارد و در عالم هنر رابطه مرید و مرادی، گپ و گفتگو و فضای مهربانی حاکم است و اگر این فضا در هر دوره ای شکل گیرد مردم به خاطر نجابت شان، اشتباهات را خیلی زود فراموش می کنند.

 

شفق در پایان در پاسخ به شبستان درباره اینکه اگر جایزه‌ای ویژه صحنه های ورزشی و اکشن در جشنواره ها در نظر گرفته شود، تاثیرگذار خواهد بود یا خیر؟ توضیح داد: به نظر من راه اندازی جایزه برای این فیلم ها، شعار نمادین محسوب می شود همانند برخی فیلم های مذهبی که در آنها دو رکعت نماز را نشان می دهند تا فیلم را مذهبی جلوه دهند. در حالی که ذات و فطرت سینما، معنوی و انسانی است و فطرت انسان معنوی است و هرگاه فیلم برگرفته از واقعیت فطرت انسانی باشد فیلم دینی و پر از شور و نشاط و محبت خواهد بود. بنابراین صحنه‌های ورزشی عموماً می توانند به نشاط بیشتر فیلم ها و در نهایت جامعه کمک کنند.

 

 

محمدصالح حجت الاسلامی

 

 

کد خبر 567417

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha