اعتقادی به ساخت فیلم‌های ورزشی ندارم/ نمی خواهم خشونت را ترویج دهم

خبرگزاری شبستان: فخیم زاده گفت: زیاد اعتقادی به ساخت فیلم های ورزشی مثل فیلم های کاراته و کونگ فو مثل بروس لی، ندارم چراکه به نظر من به جای تاثیر مثبت، تاثیرات منفی در بر دارد و خشونت را ترویج می‌کند.

«مهدی فخیم زاده» بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون در پاسخ به سوال خبرنگار سینمایی شبستان در مورد اینکه چرا در فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی ما تحرک بدنی و تشویق مردم به ورزش کمرنگ است و آیا این موضوع به فیلمنامه، کارگردان، بازیگر یا عامل دیگری برمی‌گردد؟ گفت: ورزش جزئی از ذات زندگی است و برای من این گونه است که زندگی بدون ورزش معنایی ندارد، چراکه از 15 سالگی که پایم به باشگاه ورزشی باز شده تا به حال ورزش کرده ام و آن را کنار نگذاشته ام.

 

وی درباره فیلم های ورزشی و اکشن نیز بیان کرد: زیاد اعتقادی به ساخت فیلم های ورزشی مثل فیلم های کاراته و کونگ فو مثل بروس لی، ندارم چراکه به نظر من به جای تاثیر مثبت، تاثیرات منفی در بر دارد و خشونت را ترویج می‌کند.

 

کارگردان سریال «فوق سری» با بیان اینکه موضوعات و سوژه های ورزشی بستگی به قصه و فیلمنامه دارد، گفت: ورزش امری است که باید در جامعه همه گیر شود اما اینکه بخواهیم از طریق فیلم ورزشی این کار را انجام دهیم فکر نمی کنم جواب دهد.

 

وی در پایان در مورد قصه های پلیسی و اکشن با اشاره به اینکه این نوع فیلم ها به امکانات بستگی ندارد، توضیح داد: ممکن است در فیلمی پلیس به صورت فیزیکی حضور نداشته باشد، اما فیلم پلیسی باشد، یا اینکه فیلمنامه ای پلیس بازی باشد؛ اما ممکن است یک صبح تا شب در لوکیشن کلانتری، هیچ عملیات پلیسی صورت نگیرد! برای مثال اختلاف و کشمکش در دادگاه حضور بالقوه دارد اما وقتی به دادگاه می روید دائماً یکدیگر را کتک نمی زنند.

 

گفت‌وگو: آزاده فضلی

 

 

کد خبر 581026

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha