فیلمسازان ما  فراموش کرده‌اند مردم برای سرگرمی به سینما می‌آیند

خبرگزاری شبستان: صباغ زاده گفت: مردم سینما می روند که سرگرم شوند و کارگردانان فراموش کرده اند سینما نوعی سرگرمی است و سرگرمی نیاز به تحرک و جذابیت های بصری دارد و حذف صحنه های پرتحرک و جذاب، سرگرمی مردم را بر هم می زند.

«کاوه صباغ زاده» کارگردان جوان سینمای ایران در جشنواره سال گذشته فیلم فجر با فیلم سینمایی «ایتالیا ایتالیا» حضور داشت که در این فیلم سینمایی، جذابیت های بصری زیادی همچون صحنه های پرتحرک وجود داشت. به همین دلیل با او درباره غفلت سینمای ایران در استفاده از صحنه های پرتحرک و ورزشی صحبت کردیم.

 

صباغ زاده در پاسخ به سوال خبرنگار سینمایی شبستان، در مورد غفلت سینمای ایران از نمایش تحرک بدنی و ورزش در فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی علیرغم اینکه برخی بازیگران در برنامه خود، زمان‌هایی برای ورزش دارند، اما خلأ نمایش ورزش یا تحرکات ورزشی در فیلم‌های ما مشهود است، این کم کاری به چه عامل و افرادی برمی‌گردد؟ گفت: بخشی از این موضوع به بازیگران بر میگردد که کم ورزش می کنند و اصولاً به رشته‌های ورزشی تسلط ندارند چراکه یک بازیگر بین المللی تسلط به ورزش دارد، بخش دیگری از این موضوع به بازی گرفتن کارگردان از بازیگر  و فیلمنامه ها برمی گردد. وقتی فیلمنامه‌ای به بازیگر ارائه می شود که سکون دارد و بازیگر دیگر نیاز به انجام فعالیت ورزشی احساس نمی‌کند که کار کند!

 

وی با تاکید بر نقش کارگردان در اجرای صحنه های ورزشی یا تحرک در فیلم ها، بیان کرد: البته از آنجایی که مدیریت گروه فیلمسازی با کارگردان است، کارگردان نقشی اساسی در ایجاد صحنه های پرتحرک و ورزشی دارد و اوست که از عوامل فیلم درخواست چنین صحنه‌هایی را می کند.

 

صباغ زاده در پاسخ به اینکه این کم کاری کارگردانان به چه عواملی بر می گردد، گفت: فکر می کنم که کارگردانان ایرانی باید فیلم بیشتر ببینند و خودسانسوری نداشته باشند چراکه حتی در حرکت دوربین و میزانسن هم به صورت خودکار خودمان را سانسور می کنیم و به همین دلیل جذابیت های بصری فیلم ها از بین می رود.

 

وی با بیان اینکه فراموش کرده ایم سینما برای سرگرمی مردم است، اظهار کرد: مردم سینما می روند که سرگرم باشند و کارگردانان فراموش کرده اند سینما نوعی سرگرمی است و سرگرمی نیاز به تحرک و جذابیت های بصری دارد و حذف صحنه های پرتحرک و جذاب، سرگرمی مردم را بر هم می زند.

 

کارگردان فیلم سینمایی «ایتالیا ایتالیا» در پایان با بیان اینکه سینما و تلویزیون ایران با هم تفاوتی ندارد، گفت: سینما و تلویزیون ایران با هم تفاوتی ندارد و دیدن یک فیلم سینمایی در تلویزیون تفاوتی با دیدن آن در سینما ندارد و می توانیم صبر کنیم که یک فیلم در شبکه نمایش خانگی عرضه شود، این در حالی است که در دنیا برعکس است و فیلم های سینمایی در تلویزیون سخت دیده می شوند و مخاطب ترجیح می دهد آن را روی پرده ببیند.

 

گفت‌وگو: محمدصالح حجت الاسلامی

 

کد خبر 643413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha