مسئولان ورزش تولید فیلم های ورزشی را استارت بزنند

خبرگزاری شبستان: محمد احسانی گفت: استارت اولیه تولید فیلم‌های ورزشی به نظر من باید از جانب مسئولان ورزشی زده شود و در ادامه هنرمندان نیز دست به کار می شوند.

«محمد احسانی» مدیر سابق شبکه یک سیما در پاسخ به سوال خبرنگار سینمایی شبستان در مورد اینکه چرا در فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی ما تحرک بدنی و تشویق مردم به ورزش کمرنگ است و آیا این موضوع به فیلمنامه، کارگردان، بازیگر یا عامل دیگری برمی‌گردد؟ گفت: به هر حال اگر همه اجزای یک فیلم یا سریال چه کارگردان و قصه و چه بازیگر درست باشد، فیلم ورزشی به این معنا که ورزش دستمایه اصلی فیلم باشد، شکل می گیرد و در همه جای دنیا این رویه مرسوم است.

 

وی ادامه داد: سال های گذشته در شبکه سه فیلم ها و سریال های ورزشی ساخته شده بود و چون شبکه سه، شبکه ورزش نام دارد باید در تقسیم بندی هایش چنین رویکردی لحاظ شده باشد. یعنی اگر طرح ها و ایده هایی خوب با این موضوع وجود داشته باشد، تلویزیون و به ویژه شبکه سه باید آنها را بررسی کند تا تولید شود.

 

معاون سابق نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی با بیان اینکه ورزش، سوژه جذابی در فیلم ها است، عنوان کرد: با توجه به فرهنگ بومی ما، قاعدتاً کمی بحث اخلاق پهلوانی و ورزشی نیز می تواند دستمایه ساخت قرار گیرد.

 

وی با تاکید بر اینکه متولیان و مسئولان ورزشی نیز باید پیشنهاد فیلمسازی در این خصوص ارائه کنند، گفت: اگر این رویه از سمت مسئولان ورزشی آغاز شود، چرخه تقاضا و عرضه راه می افتد. همچنان که سالهای دور نیز شاهد ساخت چنین آثاری از تلویزیون بودیم و بیننده های فراوانی هم داشت.

 

مدیر سابق شبکه یک سیما تصریح کرد: در سال های اخیر، ارتباط ورزش با هنر و به ویژه سینما، در قالب برنامه های غیرنمایشی بوده است که البته این نوع برنامه ها نیز ضروری و لازم هستند. ممکن است به ثمر رسیدن این نوع برنامه ها در راستای ورزشکار کردن مردم و قهرمان پروری و پهلوانی، طولانی باشد اما اگر کارهای خوبی باشند، اثرگذاری بیشتری دارند.

 

وی همچنین با تاکید بر اینکه یکی از نتایج آثار هنری، ایجاد ارتباط بیشتر با بقیه شاخه هاست، گفت: در سالهای اخیر نیز شاهد اقبال ورزشکاران به انجام کارهای هنری دیده می شود که اگر پیش نیازهای این کار درست باشد و صرفاً تبلیغی نباشد، گام خوبی است و هر دو طرف را منتفع می کند.

 

محمد احسانی در پایان با بیان اینکه آثار نمایشی هنری بستری مناسب برای سوژه های ورزشی و ورزشکاران است، تاکید کرد: استارت اولیه این حرکت به نظر من باید از جانب مسئولان ورزشی زده شود و در ادامه هنرمندان نیز دست به کار می شوند. این رابطه فی مابین در حال حاضر به صورت غیررسمی وجود دارد و تا جایی که می دانم نیز رابطه بسیار خوبی میان هنرمندان و ورزشکاران وجود دارد و امیدواریم با کمک یکدیگر بتوانند کارهای هنری خوبی انجام دهند.

 

 

گفت‌وگو: محمدصالح حجت الاسلامی

 

کد خبر 580924

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha