نمایش ورزش مهم نیست اما نمایش مفهوم ورزش بر مخاطب تاثیرگذار است

خبرگزاری شبستان: میامی گفت: مفهوم ورزش بر مخاطب تاثیرگذار است و تفکر ورزش را می توانیم در درام بیاوریم که اگر این اتفاق نمی افتد، متاسفانه به خاطر شرایط موجود است.

«مهدی میامی» بازیگر سینما و تلویزیون در پاسخ به سوال خبرنگار سینمایی شبستان، در مورد غفلت سینمای ایران از نمایش تحرک بدنی و ورزش در فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی و علیرغم اینکه بازیگران در برنامه خود، زمان‌هایی برای ورزش دارند، اما خلأ نمایش ورزش یا تحرکات ورزشی در سریال ها و فیلمهای ما مشهود است، این موضوع به چه عاملی برمی‌گردد؟ گفت: ما شرایط نرمالی نداریم و اگر شرایط نرمال باشد همه چیز خودبه خود جلو می رود. شرایط به گونه ای است که همه در جریان تولید فیلم دخالت می کنند و بعد انتظار دارند که جذابیت و مفهوم های خاص و ورزش و ... نیز در اثر درآید.

 

وی با اشاره به اینکه نمایش ورزش نیز نوعی سفارش است، توضیح داد: این نوع سفارش معنی بدی ندارد، برای مثال سفارش می کنیم قرآن خوانده شود یا سفارش می کنیم کاراکتر اخلاق خوب داشته باشد و از این دست سفارشات که اتفاق بدی نیست. به نظر من این موضوع باید از درون هنرمند بجوشد و ملکه ذهن او باشد یعنی اگر شرایط نرمال باشد، فیلمنامه نویس حتما ورزش را در نوشته اش جای می دهد و بازیگر هم تحرکات خوبی خواهد داشت.

 

این بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به برخی اشکالات موجود در فیلمنامه نویسی گفت: به نظر من کارهای ما کمی بی خاصیت شده اند چراکه فیلمنامه نویسان ترس دارند در مورد یک موضوعی بنویسند و بعد از طرف یک ارگان منع شوند.

 

وی با اشاره به اینکه باید شرایط نرمالی برای هنرمندان ایجاد شود، اظهار کرد: هنرمندان هم همچون سیاستمداران و مسئولان فکر دارند و اگر شرایط دموکراتیک برای ما نیز پابرجا باشد، وضعیت بهتر خواهد شد.

 

بازیگر سریال «فوق سری» در پاسخ به سوال شبستان مبنی بر اینکه هنرمندان به موضوعات اجتماعی عمومی و خاص جامعه می‌پردازند اما به ورزش توجهی ندارند؟ گفت: خوشبختانه خود هنرمندان ورزش می‌کنند اما شرایط به آنها اجازه نمایش ورزش را نمی دهد چراکه جذابیتی برای مخاطب ندارد و جایگاه خودش را از دست داده است. به نظر من نمایش ورزش مهم نیست اما مفهوم و تاثیرگذاری آن مهم است.

 

وی به بازی خود در فیلم «گزل» که در آن نقش یک قهرمان اسب دوانی را داشت اشاره کرد و گفت: در این فیلم من بدلکاری نداشتم و خودم به مدت سه ماه تعلیم دیدم و خوشبختانه همان سکانس هایی که کارگردان می خواست از آب درآمد. یا مثلاً در صحنه ای از سریال «ولایت عشق» باید آویزان می شدم و آقای فخیم زاده اصرار داشت که بدلکار این کار را انجام دهد اما من قبول نکردم و خودم آن را بازی کردم.

 

مهدی میامی در پایان با بیان اینکه ما بازیگران و هنرمندان کار خودمان را انجام می دهیم، تاکید کرد: مفهوم ورزش بر مخاطب تاثیرگذار است و تفکر ورزش را می توانیم در درام بیاوریم که اگر این اتفاق نمی افتد، متاسفانه من فکر می کنم به خاطر شرایط موجود است.

 

 

کد خبر 613186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha