استیلی: سینما و تلویزیون باید اصولی‌تر به ورزش بپردازند

خبرگزاری شبستان: ملی پوش سابق تیم فوتبال کشورمان گفت: سرمایه گذاری بر روی آثار سینمایی با موضوع ورزش تاثیر آموزشی و تربیتی خواهد داشت.

«حمید استیلی» فوتبالیست پیشکسوت ایران در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی شبستان درباره اینکه سینما و هنر چقدر می‌تواند به ورزشکار کردن مردم کمک کند و بر روحیه آنها تاثیر داشته باشد، بیان کرد: به نظر من باید کمی به فکر موضوع فیلم‌ها باشند، چراکه توجه به موضوعات طنز و ورزشی در فیلم‌ها سبب می‌شود که مردم روحیه بانشاطی پیدا کنند اما  موضوعاتی مثل اعتیاد، خیانت و نشان دادن صحنه‌های سیگار کشیدن در فیلم‌ها زیاد شده است.

 

زننده گل برتری تیم ملی ایران در مقال امریکا در جام جهانی ۱۹۹۸ که از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا گل قرن خوانده شد، با اشاره به تاثیرگذاری فیلم‌هایی مثل راکی و بروسلی بر مردم سطح جهانی، گفت: شما می بینید که اینقدر تاثیر صحنه های این نوع فیلم‌ها به گونه‌ای است که بعد از مدتی به عنوان اسطوره از آنها یاد می‌شود.

 

استیلی پیشنهاد داد: به نظر من فیلمسازان، مسئولان فرهنگی-هنری و سینمایی و ورزشکاران باید با یکدیگر همخوانی و هماهنگی داشته باشند طوری که ورزش با هنر ادغام شود. البته برخی فیلم های تلویزیون و سینما دارای چنین ویژگی‌هایی هستند، اما باید به صورت اصولی‌تر روی این موضوع کار کرد.

 

این فوتبالیست پیشکسوت در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا باشگاه‌های ورزشی که عنوان فرهنگی را یدک می‌کشند، می‌توانند در ساخت این گونه فیلم‌ها سرمایه‌گذاری کنند، گفت: در فوتبال و لیگ برتر بیشتر به مسائل فنی فوتبال توجه می‌شود تا فرهنگی و اخلاقی و باشگاه‌ها فقط این عنوان و اسم را دارند اما هیچ گونه کار فرهنگی در باشگاه‌ها انجام نمی‌شود.

 

این مربی فوتبال در پایان تاکید کرد: قطعاً اگر در این راه سرمایه گذاری شود، روی مسائل تربیتی و آموزشی نیز تاثیر بسزایی خواهد داشت.

 

گفت‌وگو: آزاده فضلی

 

پایان پیام/

کد خبر 443063

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha