انصاری‌فرد: جای یک جایزه ورزشی در جشنواره فیلم فجر خالی است

خبرگزاری شبستان: مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: در هیچ زمانی در کشور ما فیلم مناسبی در مورد یک ورزش و ورزشکار ساخته نشده است در صورتی که در قالب فیلم٬ نشان دادن اینکه یک ورزشکار چقدر می‌تواند در زندگی‌اش موفق باشد٬ به آسانی به مردم القا می‌شود.

«عباس انصاری‌فرد» مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری شبستان درباره پرداختن سینما و تلویزیون به موضوع ورزش٬ اظهار داشت: تهیه فیلم‌ها در مورد مسائلی از جمله ورزش کردن که قرار است به آنها عمومیت بخشیده شود٬ بسیار موثر است و بر مردم تاثیرات عمده‌ای می‌گذارد.

وی با اشاره به ساختن فیلم‌های متعددی با موضوع اعتیاد و یا سایر ناهنجاری‌های جامعه٬ خاطرنشان کرد: برخلاف نمایش این‌گونه مسائل در فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی ما، ورزش و ورزش کردن و یا حتی تاثیر مثبت ورزشکار بودن را در این آثار پر مخاطب شاهد نیستیم در حالی که اگر یک صحنه ورزشی در فیلمی داشته باشیم و پرداختن به آن ورزش سبب شود حرکت خوبی در زندگی آن نقش در فیلم شکل بگیرد و همین در ذهن مردم نقش ببندد ما کار خودمان را انجام داده‌ایم.

این ورزشکار پیشکسوت با تاکید بر لزوم تبلیغ روحیه ورزشکاری میان مردم و ایجاد عادت به ورزش کردن گفت: در هیچ زمانی در کشور ما فیلم مناسبی در مورد یک ورزش و ورزشکار ساخته نشده است در صورتی که در قالب فیلم٬ نشان دادن اینکه یک ورزشکار چقدر می‌تواند در زندگی‌اش موفق باشد٬ به آسانی به مردم القا می‌شود.

وی تصریح کرد که باشگاه‌های فرهنگی ورزشی نیز می‌توانند از این پتانسیل استفاده بهینه داشته باشند و افزود: به شخصه در تیم پرسپولیس به دنبال این موضوع بودم که واحد فرهنگی هنری داشته باشیم تا به این نوع موضوعات بپردازیم. حتی در سال ۶۹ توسط پرسپولیس استارت فیلم تختی با آقای حاتمی زده شد که بعدا چون امکانات مالی باشگاه کفاف هزینه بالای فیلم را نمی‌داد٬ نتوانستیم آن را به سرانجام برسانیم.

مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس که طی سال های ۱۳۶۹ تا ۱۳۷۲،۱۳۸۰ تا ۱۳۸۱ و ۱۳۸۷ تا ۱۳۸۸ مدیریت این باشگاه را برعهده داشته تاکید کرد: از همان زمان ما به دنبال این بودیم که تلفیقی از ورزش و هنر به وجود آوریم.

انصاری‌فرد به خالی بودن جای یک جایزه ورزشی در جشنواره فیلم فجر اشاره کرد و افزود: واقعا مصمم هستم که در آینده حتما از متخصصان و کارشناسان فن استفاده کنیم و موضوع ورزش را در هنر و سینما بگنجانیم.

حضور ورزشکاران در عرصه هنر باید سنجیده باشد

وی درباره فعالیت ورزشکاران بعد از دوران حرفه‌ای‌شان در حوزه‌های هنری و سینما اظهار کرد: به نظر من این نوع حرکت‌ها بدون برنامه‌ریزی انجام می‌شود٬ چراکه اگر برنامه‌ای نباشد٬ فرد به صورت اصولی در هنر ورود نمی‌کند و به همین دلیل این استعدادها و قهرمانان محبوب تبدیل به مهره‌های سوخته می‌شوند. به اعتقاد من باید برای پیوستن ورزشکاران به فعالیت و فضاهای هنری هم چارچوبی وجود داشته باشد تا از الگوهای ورزشی مردم٬ هم در جهت کمک به ورزش و هم هنر استفاده شود.

این پیشکسوت فوتبال ایران خاطرنشان کرد: اگر این روند به گونه‌ای غیرحرفه‌ای شکل گرفته و ادامه یابد بیم آن می رود که مردم نیز از حضور ورزشکاران در میان هنرمندان زده ‌شوند.

 

گفت و گو: محمد صالح حجت الاسلامی

 

پایان پیام/

 

کد خبر 440078

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha