وجود بیش از۶۵ هزار بیمار ام اس در کشور/ حمایت خیرین راهکاری برای کاهش مشکلات و آسیب های اجتماعی است

خبرگزاری شبستان: قائم مقام وزیر و معاون اجتماعی وزیر بهداشت با اشاره به حضور خیرین در بخش های مختلف جامعه گفت: حمایت خیرین راهکاری برای کاهش مشکلات و آسیب های اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، سید هادی قائم مقام وزیر و معاون اجتماعی وزیر بهداشت امروز ( 24 آذر) در نشست ملی « خیرین و توسعه اجتماعی» به میزبانی یزد در محل هتل صفائیه یزد گفت: با حضور خیرین بسیاری از معضلات در کشور را می توانیم حل کنیم و حتی در برخی از مواقع برای بیماران تخت نداشتیم اما امروز عزیزان ما کارهایی انجام می دهند که ما را شرمنده می کنند و از نظر درمانی پیشرفت های متعددی داشته باشیم.

 

وی افزود: ما فرد معتاد را درمان می کنیم ولی به دلیل شغل نداشتن در تسلسل باطل قرار می گیرد ولی با کارهایی از جمله ایجاد کارهای تولیدی از این کار جلوگیری می شود.

 

قائم مقام وزیر و معاون اجتماعی وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: ما می توانیم بگوییم که بسیاری از مشکلات را باید جلوگیری کرد ولی مشکلی را حل نمی کند ولی ما مسئولیت داریم که مسائل و مشکلات را حل کنیم و معتقدیم که تنها محدود به کشور ما نیست.

 

ایازی ادامه داد: انسان هایی مسئول پیشگیری مشکلات جامعه  در بخش های مختلف هستند اما ما مسئولیت خود را داریم و بدانیم که کارهای بسیار مهم و خوبی در کشور انجام شده است.

 

وی ادامه داد: ما باید داشته های خود را بیان کنیم و بدانیم که خیلی ظرفیت ها را داریم ولی نمی توانیم از آنها استفاده کنیم و این داشته ها می توانیم خیلی امید به جامعه دهیم.

 

قائم مقام وزیر و معاون اجتماعی وزیر بهداشت گفت: ما باید اراده ها را داشته باشیم و بگوییم که می توانیم.

 

ایازی بیان کرد در ابتدا ما نمی توانستیم در مورد ایدز حتی صحبت کنیم ولی با کار هنرمندان و صدا و سیما توانستیم در جامعه تلقی درستی ایجاد کنیم به نحوی که پس از آن تعداد مراجعان به مراکز مشاوره ایدز هشت برابر بیشتر شد .

 

وی افزود: در گذشته میزان مبتلایان به ایدز از طریق روابط جنسی 16 درصد بود ولی امروز این میزان به 34 درصد رسیده است  و دلیل آن نیز عدم توان به منظور صحبت در این خصوص در جامعه است.

 

قائم مقام وزیر و معاون اجتماعی وزیر بهداشت تصریح کرد: ما قرار است در این جلسات بفهمیم که این فرزندان ما هستند که ممکن است به انحراف کشیده شوند ولی با تلاش می شود که از آن جلوگیری کرد.

 

ایازی ادامه داد: در موضوع سرطان الان 350 هزار سرطانی داریم  و سالی 90 هزار نفر نیز به آن اضافه می شود که این ها با حمایت های خیرین همراه شد.

 

وی افزود: در سال 56 تعداد 26 بیمار ام اس داشتیم اما الان تنها در تهران 18 هزار بیمار ام اس داریم و در کشور نیز این میزان به بیش از 65 هزار نفر رسیده است اما حمایت های خیرین در این زمینه و مسئولان این امر میزان دو هزار و 400 میلیارد ریال بوده است.

کد خبر 594298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha