هدفمند کردن یارانه‌ها تحول عظیمی را در صنعت حمل و نقل ایجاد خواهد کرد

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان غربی، هدفمند کردن یارانه‌ها را عامل تحولی عظیم و زیربنایی در صنعت حمل و نقل دانست.

به گزارش خبرگزاری از ارومیه بابک طالبی، مدیر کل حمل و نقل و پایانه های آذربایجان غربی، شب گذشته(29آذر) در جلسه هماهنگی هدفمند کردن یارانه‌ها که در سالن جلسات حوزه استانداری آذربایجان غربی تشکیل شد، گفت: در 17 شهر آذربایجان غربی نماینده ویژه برای بررسی و رفع مشکلات احتمالی سیستم حمل و نقل در زمینه تعیین شده است.


وی تصریح کرد: در زمینه حمل و نقل در استان افزایش قیمت نداریم و در زمینه جابجایی کمی نیز مشکلی نخواهیم داشت.


این مقام مسئول افزود: در 7 سال گذشته افزایش چشمگیر قیمت کرایه ها را نداشته ایم و اکنون نیز وضعیت کاملا عادی است و این قیمت ها ارتباطی با هدفمند کردن یارانه ها ندارد.

 

طالبی، با اشاره به مزیت‌های اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها، گفت: در سه دهه اخیر با وجود افزایش دو برابری مصرف روزانه سوخت در جهان این میزان در ایران با افزایش 10 برابری همراه بود به طوری‌که از 400 هزار بشکه در روز به 4 میلیون بشکه در روز افزایش مصرف سوخت در کشور را در 30 سال گذشته شاهد بودیم.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: 100 برنامه ساختاری و حمایتی از بخش حمل و نقل و سوخت در ستاد طرح تحول اقتصادی کشور تدوین شده و این امر زمینه‌ساز حمایت‌های بیشتر از این بخش را نشان می‌دهد.

 

وی در خاتمه، ساماندهی و مکانیزه کردن مراحل ثبت و سفارش کالا در پایانه‌های حمل و نقل کالای کشور، اصلاح نظام بیمه اجتماعی رانندگان، بهسازی، تخصیص خط اعتباری ویژه برای تامین هزینه‌های احتمالی ناشی از افزایش قیمت سوخت، نوسازی و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی و اعمال طرح‌های حمایتی ویژه ناوگان حمل و نقل روستایی را از جمله مهمترین برنامه‌های ستاد تحول اقتصادی کشور در این بخش اعلام کرد.


پایان پیام/

کد خبر 6506

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha