تاسیس کتابخانه تخصصی مداحان تا پایان سال 89

صابری از تأسیس کتابخانه تخصصی مداحان تا پایان سال 89 خبر داد و گفت: تا کنون 30 درصد از عملیات اجرایی این کتابخانه اجرایی شده و با تلاش دست اندرکاران تا پایان سال به اتمام می رسد.

مجید صابری، رییس سازمان بسیج مداحان استان اصفهان به خبرنگار شبستان گفت: با توجه به استعدادهای موجود در اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگی ایران، تصمیم گرفتیم تا کتابخانه تخصصی مداحان را در این استان راه‌اندازی کنیم.

وی افزود: تاکنون 30 درصد کار تأسیس این کتابخانه انجام شده است و دلیل کندی پیشرفت فعالیت راه اندازی کمبود فضا و امکانات و همچنین کمبود بودجه است که ان‌شاءالله با همکاری مسئولان و تلاش دست‌اندرکاران تا پایان امسال تأسیس می شود.

صابری با بیان اینکه پیشنهاد تأسیس کتابخانه تخصصی مداحان را به دیگر استان‌ها نیز داده‌ایم، گفت: تاکنون به غیر از تهران که این طرح را در دست اجرا دارد در استان‌های دیگر چنین طرحی اجرا نشده است و ان‌شاء‌الله با عملیاتی شدن این طرح در استان اصفهان دیگر استان‌ها نیز با الگوگیری از این استان به تأسیس چنین کتابخانه‌ای مبادرت ورزند.

وی با اشاره به اینکه سازمان بسیج مداحان سازمان نوپایی است، گفت: بیش از یک سال و نیم از تأسیس این سازمان و راه‌اندازی شعبه های استانی می‌گذرد اما در همین مدت کم برنامه‌های خوبی برگزار شده است.

رییس سازمان بسیج مداحان ادامه داد: برگزاری دو گردهمایی با حضور مداحان استان، چاپ دو شماره از نشریه ذاکرین و برگزاری دوره آموزشی برای 150 نفر از مداحان استان از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان بسیج مداحان استان اصفهان بوده است.

وی با اشاره به گردهمایی اخیر مداحان استان اصفهان گفت: این همایش با هدف ارتقای سطح علمی و دینی مداحان قبل از محرم و با سخنرانی حجت‌الاسلام پناهیان و مداحی سعید حدادیان برگزار شد از میان حدود 500 نفر مداح شرکت‌کننده در این گردهمایی از 16مداح  برگزیده تجلیل به عمل آمد.

صابری با بیان اینکه برگزاری دور‌ه‌های مداحی، موازی‌کاری با برنامه‌های سازمان تبلیغات نیست، گفت: در حقیقت برنامه‌های ما مکمل برنامه‌های سازمان تبلیغات است، به این صورت که سازمان تبلیغات آموزش‌های ابتدایی را به مداحان ارایه می‌دهد اما در دوره‌ای که سازمان بسیج مداحان برگزار می کند مداحان نخبه استان تحت آموزش‌های تخصصی قرار گرفتند.

وی افزود: در این دوره از اساتید برجسته مداحی کشور نظیر غلامرضا سازگار، یدالله بهتاش، دلجو، قاسم رضایی و ... استفاده شد و در زمینه‌هایی نظیر دعا، مقتل، شعر، نواها و نغمه‌ها، بصیرت سیاسی و ... آموزش‌هایی ارایه شد.

پایان پیام/
 

کد خبر 6514

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha