بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات استان مرکزی به مناسبت 17 شهریور

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی با صدور بیانیه ای سالروز قیام خونین 17 شهریور را گرامیداشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، در این بیانیه آمده است: تاریخ پر فراز و نشیب انقلاب اسلامی، روزها و مقاطع حساس و سرنوشت سازی را طی سه دهه گذشته پشت سرگذاشته و قیام 17 شهریور و سالروز کشتار وحشیانه تظاهرکنندگان مسلمان و حق جوی تهران که به جمعه سیاه و جمعه خونین معروف شد از جمله این ایام است. رژیم خونخوار و دیکتاتور پهلوی در این روز خیزش عمومی مردم بی دفاع در میدان ژاله را به گلوله بست و تعداد کثیری از مردان و زنان و کودکان را به خاک و خون کشید. نقش این روز از آن جهت در تاریخ این مرز و بوم بی بدیل است که پس از وقوع فاجعه 17 شهریور، روند سقوط رژیم پهلوی شتاب تند و غیر قابل بازگشتی یافت و با درایت معمار کبیر انقلاب اسلامی به پیروزی انقلاب منتهی شد.


در ادامه این بیانیه آمده: آن روز هر گوشه ای را می نگریستی سند حقانیت و مظلومیت ملت رشید و سر افراز ایران در گوشه گوشه میدان ژاله و خیابان های اطراف آن با خون پاک و مطهر شهدا امضا شده بود.


میدان ژاله در جمعه سیاه 17 شهریور به خون نشست و با خون پاک و مطهر جمع کثیری از مردم مظلوم و مومن ایرانی غسل شهادت گرفت تا میدان شهدا نام بگیرد و ما همچنان در سالروز این حادثه عظیم و رستاخیز بزرگ به فرزندان غیور برخاسته از این مرز و بوم افتخار کنیم و به داشتن چنین گوهر های نابی بر خود ببالیم.


در بخش دیگری از بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی آمده است: قیام خونین 17 شهریور سال 1357 در جمعه سیاه نقطه عطف و طلایی در روند شکل گیری انقلاب اسلامی و فرازی از تاریخ مجاهدت و رشادت های جانانه و عزت بخش ملت رشید، غیور و آزاده ایران بود که کربلای ابا عبدالله الحسین(ع) را تکراری دوباره نمود.


شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای اسلام به ویژه شهدای گرانقدر یوم الله هفدهم شهریور 1357، زنده نگه داشتن خاطرات افتخار آمیز آن دوران را بیمه کننده انقلاب اسلامی و ضامن حیات و بقای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و استقلال و آزادی آن دانسته و از همه آحاد ملت شریف و قدرشناس و نهادهای فرهنگی استان می خواهد تا با پاسداشت اینگونه وقایع و حوادث حماسه ساز در تثبیت و بقای نظام اسلامی و انتقال پیام و ارزش های والای آن به جامعه به خصوص نسل جوان کوشا باشند.
 

پایان پیام/

کد خبر 65144

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha