۳۳ هزار فقره وام ازدواج در استان پرداخت شده است

خبرگزاری شبستان: حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت:با هدف تسهیل امر ازدواج از ابتدای سال جاری ۳۳ هزار فقره وام ازدواج پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، سید جواد حسینی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در پارلمان مشورتی بانوان گناباد گفت: توانمند سازی و افزایش مشارکت زنان در فرصتهای شغلی، آموزش در حوزه ازدواج و خانواده از رویکردهای مهم دولت تدبیر و امید است و ایجاد پارلمان بانوان زمینه لازم را برای مشارکت توانمند این قشر فراهم می سازد.

وی افزود: اهمیت این موضوع زمانی بیشتر مشخص می شود که بدانیم از جمعیت افزون بر ۷۹ میلیونی کشور، بیش از ۳۹ میلیون نفر بانوان هستند و نسبت جنسیتی ایران ۱۰۳ است، یعنی به ازای هر ۱۰۳ مرد، ۱۰۰ زن وجود دارد.

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی افزود: در دولت تدبیر و امید برای اولین بار اطلس وضعیت زنان تدوین و تصویب شد که دراین اطلس وضعیت زنان، چالش ها، فرصت ها و اموری که زنان در جامعه می توانند پیگیری کنند آمده است. حسینی تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه هم نگاه ویژه ای به حوزه زنان شده است وعدالت جنسیتی از جمله رویکردهای برنامه ششم توسعه به حوزه زنان است.

معاون استاندار مهمترین نتایج اقدامات در حوزه خانواده را کاهش ۱۲.۱ درصدی طلاق در استان خراسان رضوی طی چهار ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ذکر کرد.

وی با اشاره به اهمیت حضور زنان در نقش آفرینی و تحقق سیاستهای دولت تدبیر و امید، از افزایش سن ازدواج، تعداد طلاق و تجرد زنان به عنوان مهمترین مشکلات زنان و خانواده یاد کرد و تلاش برای ایجاد ازدواج آسان را رویکرد دیگر دولت تدبیر و امید دانست و افزود: ۶۰ هزار و ۵۳۹ فقره وام قرض الحسنه ازدواج یکصد میلیون ریالی طی سال گذشته در این استان پرداخت شد همچنین از ابتدای امسال تاکنون ۳۳ هزار فقره وام ازدواج به متقاضیان در این استان پرداخت شده است.

حسینی در ادامه به رویکرد نظام جمهوری اسلامی و بویژه دولت تدبیر و امید که توانمندسازی مبتنی بر فرصت آفرینی در حوزه زنان است، اشاره کرد و گفت: نتیجه چنین رویکردی آن شده که امروزه زنان در تمامی عرصه ها گوی سبقت را از مردان ربوده اند، امروزه ۶۰ درصد دانشجویان ما زن هستند و ۱۷ درصد اعضای هیات علمی دانشگاه های مطرح کشور را نیز بانوان تشکیل می دهند.

معاون استاندار با اشاره به حوزه اجتماعی و سیاسی فعالیت زنان، افزود: در عین حال باید اعتراف کرد جمهوری اسلامی به نسبت توانمند شدن بانوان، فرصت درخوری برای مشارکت آنان فراهم نکرده و این در حالی است که سهم مشارکت بانوان باید به حداقل ۵۰ درصد برسد.

وی گفت:در دولت تدبیر و امید سالانه ۷۰۰ هزار فرصت شغلی ایجادد شده است که ۸۰ درصد آن در حوزه زنان بوده است و در استان هم از ۷۰ هزار شغل ایجاد شده در دو سال اخیر ۸۰ درصد آن برای بانوان بوده است.

کد خبر 651553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha