یوم الله 9 دی بیانگر پیوندهای عمیق و ناگسستنی عاشورایی بود

حجت الاسلام دیلمقانی اساسی ترین پیام عاشورا را مسئله پیوند مردم با امام و حجت خدا عنوان کرد و گفت: یوم الله 9 دی بیانگر پیوندهای عمیق و ناگسستنی عاشورایی بود.

 

حجت الاسلام یعقوب دیلمقانی، دبیر کل دفتر تشکل های دینی ومراکزفرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی به خبرنگار شبستان گفت: حضرت اباعبدالله (ع) برای امر به معروف ونهی از منکر و معرفی چهره هایی که در پوشش دین، تیشه به ریشه اسلام می زدند قیام کرد. در واقع هدف اصلی در عاشورا همین بود.
وی افزود: اگر واقعه کربلا به همان شکل که رخ داده است، بدون کم و کاست و به دور از تحریف و انحراف به جامعه وحتی دنیای امروز انتقال پیدا کند، نقش عظیمی در بصیرت دهی و بصیرت افزایی اقشار مختلف مردم دارد.
حجت الاسلام دیلمقانی با اشاره به پیام های عاشورا برای جامعه امروز ما، مهمترین و عظیم ترین پیام عاشورا را مسئله پیوند با امام و حجت خدا دانست وگفت: واقعه عظیم 9 دی 1388 نیزبیانگر پیوندی عمیق و ناگسستنی از نوع پیوندهای عاشورایی بود. پیوندی که درآن حتی از بذل جان و مال و فرزند و هستی خود نباید دریغ کرد.
 

حجت الاسلام دیلمقانی از امام و رهبر جامعه اسلامی به عنوان چراغ هدایت در جامعه نام برد و افزود: در عاشورا یاران صدیق حضرت اباعبدالله(ع) برای تحقق اهداف و خواسته های امام و رهبر خود که همچون چراغی نورانی انسان ها را به سوی کمال و تعالی سوق می داد، جان و مال خود را نیز ایثار کردند.
وی در رابطه با نقش روحانیت و حوزه های علمیه در افزایش بصیرت در جامعه افزود: انسان در هر زمینه ای که قصد انجام عملی را داشته باشد اگر بدون آگاهی و کسب اطلاعات لازم وارد عمل شود، بی تردید به بیراهه خواهد رفت و ادامه این مسیر منجر به زاویه گرفتن و در نهایت انحراف از حق می شود از این رو باید همواره افراد مورد وثوق و قابل اعتمادی باشند که راه را برای عموم روشن کرده و جریان راه را همانگونه که هست، به مردم ارائه و انتقال دهند و جامعه را نسبت به شرایط مکان و زمان هوشیار کنند. امروز روحانیت به عنوان کسانی که پس از سال ها مطالعه و تحصیل در مراکز علوم اسلامی، تخصص لازم را در این زمینه به دست آورده اند و معتمدان مردم هستند این وظیفه را بر دوش دارند.


حجت الاسلام دیلمقانی افزود: امروز استفاده از ظرفیت بزرگ و عظیم حوزه های علمیه و روحانیت باعث حرکت سریع کشور و مردم ما در مسیر بصیرت و معرفت افزایی می شود.
وی در رابطه با الگو پذیری جوانان امروز از واقعه عاشورا اظهار داشت: کلیه نیازها و پیش شرط هایی که ممکن است در یک جامعه برای مبارزه با ظلم و برقراری عدالت وجود داشته باشد مانند یک تابلوی باشکوه در عرصه عاشورا به تصویر کشیده شده است و هر فردی درهر سن و هر موقعیتی با مراجعه به زوایای مختلف آن می تواند الگوی مناسب خود را از این تابلو اخذ کند. در کربلا پیر مرد 80- 90 ساله حضور دارد، جوان 28 ساله حضور دارد، نوجوان 13 ساله حضور دارد و کودک 6 ماهه هم حضور دارد نوع برخورد و رفتار هر یک از این قهرمانان در رابطه با امامشان می تواند راهگشای ما برای امروز باشد. 
 

پایان پیام/

 

 

کد خبر 6523

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha