شرکت ۷۵۰۰ نفر برای بازسازی هنری واقعه غدیر در ۱۴۳ نقطه کشور

خبرگزاری شبستان: مسئول سازمان اردویی راهیان نور با اشاره به بازسازی واقعه غدیر در ۱۴۳ نقطه کشور گفت: ۷ هزار و ۵۰۰ نفر در این بازسازی‌ها هنرنمایی کرده و واقعه غدیر را بازسازی می کنند و غریب به یک میلیون نفر مستقیم این واقعه را از نزدیک می بینند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سپاه نیوز؛ سردارسرتیپ یعقوب سلیمانی مسئول سازمان اردویی راهیان نور در همایش تجلی اخلاص و تجلیل از موفق‌ترین فعالان عرصه  راهیان نور سپاه حضرت ابوالفضل (ع) آثار باز سازی وقایع مختلف در سبک زندگی، اجتماع، مدرسه و خانواده دانش آموزان به چشم می‌خورد، اظهار داشت: پشیتبانی معنوی مراجع بزرگ دین و هم افزایی موسسات مردم نهاد خاصه بنیاد بین‌المللی غدیر از یک نقطه در سال ۸۹ به ۱۴۳ نقطه میدانی در سال جاری رسید و واقعه غدیر اجرا می‌شود.

 

وی افزود: ویژگی‌های این کار مشارکت عزیزان اهل تسنن، قریب به ۲۶ شهرستان است که اجرا و هنرنمایی توسط آنها صورت می گیرد. ۷ هزار و ۵۰۰ نفر در این بازسازی‌ها هنرنمایی کرده و واقعه غدیر را بازسازی می کنند و غریب به یک میلیون نفر مستقیم این واقعه را از نزدیک می بینند.

 

وی عنوان کرد: غدیر در واقع سنبل امامت و ولایت و نشانه و نقطه تلاقی کاروان رسالت با طلایه دران امامت است و کوثری است که فنا نمی دارد و چشمه‌ای است که تا پایان هستی می جوشد.

 

بازسازی واقعه غدیر در ۱۴۳ نقطه کشور

 

سردار سلیمانی تصریح کرد: اگر امروز در سال ۹۶ در ۱۴۳ نقطه از بلاد ما واقعه غدیر با هم افزایی و مشارکت دستگاه‌ها اتفاق می‌افتد بی ربط با این جلسات نیست چرا که به برکت خون شهدا و حرکت عظیم راهیان نور و در امتداد تداوم دفاع مقدس این اتفاق می‌افتد.

 

وی با اشاره به اینکه زنده نگه داشتن یاد شهدا، انقلاب و دفاع مقدس باعث تداوم حرکت انقلاب است و شهدا مظهر حقانیت دینی هستند، خاطر نشان کرد: یکی ازماندگارترین راه‌های زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن و حضور در صحنه انقلاب است.

 

مسئول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج عنوان کرد: بیان ارزش‌ها و بیان حماسه‌های دفاع مقدس که به دست رزمندگان و شهدا ورق خورده در تداوم برنامه ریزی‌ها نکاتی است که باید توجه کنیم.

 

دفاع مقدس بستری برای ترویج همه فداکاری‌ها و از خود گذشتگی‌ها

 

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس بستری برای ترویج همه فداکاری‌ها و از خود گذشتگی‌ها به ویژه در شرایطی که دشمنان اسلام و انقلاب بسیج عمومی شده بودند و از تمام ظرفیت‌ها برای از بین بردن انقلاب تلاش می کنند تصریح کرد: اتفاقات مختلفی که از ابتدای انقلاب تا کنون رخ داده همه بهانه است و هدف اصلی دشمن خدشه دار کردن اندیشه و تفکر امام است چرا که اگر اندیشه، اخلاق و روحیه استکبار ستیزی را بگیرند موفق هستند، اما اگر این خصلت‌ها وجود داشته باشد پیروزی از آن حق است.

 

درس شهدا به مردم؛ حفظ وحدت و همدلی در پرتو ولایت فقیه

 

سردار سلیمانی با بیان اینکه یکی از مهمترین درس‌هایی که شهدا به همه ما آموختند لزوم حفظ وحدت و همدلی در پرتو ولایت فقیه است، افزود: دفاع مقدس در واقع قله‌های رفیع تاریخ انقلاب اسلامی و سیمای زمینی آیات الهی است و افرادی که تحت عنوان مدافعان حرم عزت اسلام و انقلاب و پرچم جمهوری اسلامی را برافراشته اند به برکت دفاع مقدس است.

 

وی عنوان کرد: دفاع مقدس معتبرترین قطعه تاریخ ما، تقسیر آیه‌های آسمانی روی زمین و جلوه گاه نصرت الهی است و قطعه درخشان و نورانی حیات ملی ما و جلوه‌ای از عاشورا است.

 

مسئول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج با اشاره به اینکه چیزی به محرم نمانده و دفاع مقدس برداشت و تابلویی از عاشورا است، تصریح کرد: میل به فدا شدن، دفاع از حریم امامت و ولایت، دفاع از عزت مسلمین، از خود گذشتگی، ایثار و شهادت به عنوان جوهره و ماهیت عاشورا است که به نوعی در دفاع مقدس ما بروز و ظهور پیدا کرده است.

 

وی افزود: ما نمی توانیم بگوییم عاشورا و تاسوعا کهنگی دارد چرا که هر ساله با کیفیت، توجه، شور و هیجان بیشتری برگزار می‌شود و دفاع مقدس نیز از آن جنس است.

 

سردار سلیمانی با بیان اینکه دفاع مقدس این ظرفیت را دارد در زمان حرکت کند، منتقل شود، کهنه نشود و در دل‌ها نفوذ کند و آرزو ها بسازد، گفت: دستاوردها، حماسه‌ها و از خود گذشتگی‌های دفاع مقدس را باید انتقال دهیم و مسیر انتقال این ویژگی‌ها تجلیل، برگزاری یادواره شهدا، برگزاری تجلیل از خادمان میزبان مهمان‌های شهدا هستند.

 

وی با اشاره به اینکه راهیان نور ابزار و بسترهایی دارند افزود: واقعه کربلا چند ساعت بود و مهمترین نقش آن روایت این واقعه بود که سبب ماندگاری آن شد، نقشی که راویان دارند بیان همان ایثار گری و از خود گذشتگی است.

 

مسئول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج تصریح کرد: راهیان نور مسیری برای انتقال آن حماسه‌ها و استخراح و برداشت از آن گنج و فناوری و برای برداشت از معرفت و ابتکار انقلابی است.

 

وی، بیان کرد: راهیان نور خود بسته فرهنگی است، نقش راویان دفاع مقدس نیز مهم است، به اعتقاد من راهیان نور هدیه شهدا به جوانان است و اگر تاثیر گذاری ما ضعیف است مشکل از ما به عنوان خادم است؛ اما شهدا این جوان را دعوت کرد و هدیه شهدا به جوانان راهیان نور است.

 

راهیان نور تقویت روحیه جهادی و رشد معنویت است

 

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه راهیان نور سرزمین نور و باران رحمت الهی و مقدمه بازگشت به خویشتن خود و نقطه تقابل فرهنگی دشمن است افزود: تا سال گذشته غریب به ۱۶۸ شبکه ماهواره‌ای در بخش‌های مختلف علیه نظام و انقلاب ما به زبان فارسی فعال هستند که در واقع راهیان نور تقویت روحیه جهادی در رشد معنویت است.

 

وی با تاکید بر اینکه دلنوشته‌های جوانان و نوجوانان در راهیان نور واقعا تکان دهنده هستند، بیان کرد: این اردو کارگاهی برای تربیت جوانان براساس فرهنگ عاشورایی است و یک جریان فرهنگی برای همه به ویژه جوانان و نوجوانان و عاملی بر تذکر و یاد آوری است.

 

مسئول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج بیان کرد: شهید حججی‌های زیادی داریم، اما دلیل خاص شدن شهید حججی این بود که از قبل خودش بستر سازی کرد و خودش سناریو و فیلم نامه خود را تنظیم کرد و نگذاشت بقیه برای او برنامه ریزی کنند و این اتفاق افتاد و تحولی در جامعه به وجود آورد.

کد خبر 654313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha