غدیر فرصتی برای تقویت وفاداری به امام علی(ع) است

خبرگزاری شبستان:استاد حوزه علمیه با بیان اینکه حسادت و تکبر به اولیای الهی تنها مختص خواص جامعه نیست بلکه عوام را هم در بر می‌گیرد، گفت: غدیر فرصتی برای زدودن حسادت و تکبر و تقویت وفاداری به امام علی(ع) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام علیرضا پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه، در مراسم دهه غدیر که در حسینیه آیت‌الله حق شناس برگزار شد، گفت: در مقابل جبهه حق نقش خواص جبهه باطل بیشتر از نقش پنهانی مردم دیده می‌شود.

وی افزود: در قیامت هر امتی که وارد جهنم می‌شود امت دیگر را مورد لعن قرار می‌دهند اما زمانی که خواص جبهه باطل وارد جهنم می‌شوند مردم اعتراض کرده و به خداوند می‌گویند بارالها؛ آیا نباید عذاب ما با این افراد تفاوت داشته باشد آنان ما را گمراه کردند پس آنان را دوبرابر عذاب کن، خداوند به آنان می‌فرماید: من هر دوگروه را دوبرابر عذاب خواهم کرد.

حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه حسادت و تکبر به اولیای الهی تنها مختص خواص جامعه نیست بلکه عوام را هم در بر می‌گیرد، ابراز کرد: گاهی این حسادت و تکبر در میان عوام آشکار می‌شود در این هنگام است که خداوند عذاب خود را به آنها نازل می‌کند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: در دوران امام علی(ع) خداوند مانع گمراه نشدن مردم توسط ابو موسی اشعری نشد زیرا خود مردم طالب این گمراهی بودند و این طالب بودن خود از عذاب‌های الهی است.

وی اضافه کرد: اگر مردم به دنبال پاکی باشند به طور قطع خداوند دشمنان آنان را نابود خواهد کرد اگر امروز در میانمار مردم مظلوم را به قتل می‌رسانند و کسی به آنان کمک نمی‌کند به خاطر آن است که کسی نمی‌خواهد برای آنان کاری انجام دهد.

استاد دانشگاه با بیان اینکه دلهای خوب بر دلهای باطل پیروز است، اظهار داشت: مردم نقش مهمی در پاکی جامعه دارند بنابراین کسی نباید به پاک شدن جامعه بی تفاوت باشد. امام صادق(ع) می‌فرمایند: کبر را نابود کنید؛ کبر در قلوب بدترین انسان‌ها است.

حجت الاسلام پناهیان امتحان الهی را بسیار سخت بیان کرد و گفت: کسانی می‌توانند از امتحان الهی روسفید خارج شوند که در همه امور تابع حق باشند بنابراین حسادت و تکبر نسبت به ولی خدا تنها مختص خواص نیست بلکه مردم عادی نیز ممکن است به این بلای خانمان سوز مبتلا شوند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: غدیر فرصتی برای زدودن حسادت و تکبر و تقویت وفاداری به امام علی(ع) است.

کد خبر 654350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha