برگزاری جشن‌های ولایت علوی، اکمال دین نبوی در بقاع متبرکه ایلام

خبرگزاری شبستان: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام از برگزاری جشن‌های ولایت علوی، اکمال دین نبوی در سطح بقاع متبرکه ایلام هم‌زمان با عید سعید غدیر خم خبر داد.

حجت‌الاسلام حسن شهیدی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، صبح امروز (16 شهریور) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، بابیان این مطلب، اظهار کرد: این جشن‌ها هم‌زمان با دهه ولایت در سطح بقاع متبرک استان ایلام با حضور اقشار مختلف مردم و زائران این بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

 

وی، با اشاره به اینکه تمهیدات لازم برای برگزاری این جشن‌ها با همکاری و مشارکت سایر دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی استان فراهم‌شده است، ابراز کرد: تبیین جایگاه ولایت و ترویج فرهنگ علوی، ترویج فرهنگ وقف و تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی از اهداف برگزاری این جشن‌هاست.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، با اشاره به برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی در سطح بقاع متبرکه، یادآور شد: غبارروبی امامزادگان و قبور شهدا در جوار امامزادگان، برگزاری همایش بانوان ولایی، برپایی ایستگاه همه واقف باشیم در سطح بقاع متبرکه و برپایی خیمه‌های معرفت ازجمله این برنامه‌هاست.

 

حجت‌الاسلام شهیدی، برپایی نمایشگاه مذهبی و برگزاری محافل انس با قرآن کریم در سطح بقاع متبرکه شاخص استان را از دیگر برنامه‌های دهه ولایت در سطح بقاع متبرکه عنوان کرد و افزود: جشن بزرگ ولایت هم‌زمان با عید سعید غدیر در صحن امامزاده علی صالح (ع) رأس ساعت 18 با سخنرانی حجت‌الاسلام مرادبیگی رئیس حوزه‌های علمیه استان برگزار می‌شود.

 

وی، با تأکید بر برگزاری جشن‌های ولایت علوی، اکمال دین نبوی با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و با محوریت مردم استان، گفت: آذین‌بندی و نورافشانی در شب عید سعید غدیر به همراه قرائت خطبه‌ غدیر و حضور سخنرانان مطرح، حضور مداحان و شاعران برجسته استان در بقاع متبرکه نیز از برنامه‌های این ایام است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، با اشاره به لزوم تبیین فلسفه واقعه غدیر برای اقشار مختلف مردم به‌ویژه نسل جوان، خاطرنشان کرد: از عموم مردم ولایی و شهیدپرور استان به‌ویژه جوانان و نوجوانان برای شرکت در این برنامه‌ها دعوت می‌شود.

 

 

کد خبر 654327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha