یاد خداوند انسان را از حسادت باز می‌دارد

خبرگزاری شبستان:تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با بیان اینکه انسان خداباور حسادت نمی‌کند، گفت: اگر انسان متوجه قدرت و عظمت خداوند باشد دیگر ذهن خود را مشغول حسادت و سوءظن به دیگران نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، آیت‌الله محمد ری شهری تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز در جلسه درس خارج فقه که در حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: «ذکرا لعظمتک و تفکرا فی قدرتک و تدبیرا علی عدوک »، بر اساس این فراز نورانی از دعای مکارم تنها راه پیشگیری و درمان القائات و وسوسه‌های شیطانی یاد خدا است، یاد خدا مانع از تاثیرگذاری القائات شیطان در جان انسان می‌شود.

آیت‌الله ری شهری با اشاره به کلام حضرت علی(ع) که فرمودند: «ذکر الله مطردة الشیطان» یاد خدا وسیله طرد شیطان است و وسوسه‌های شیطان را از دل دور می‌کند، ابراز کرد: بنابراین وقتی انسان احساس کرد در دلش آرزوهای باطل و یا احساس سوء ظن و حسادت به دیگران وجود دارد اگر توجه به خدا کند نه تنها وسوسه شیطان در او اثر نمی‌کند بلکه احساس او تبدیل به الهامات ربانی چون تفکر در قدرت خداوند شده و موجب رشد و تعالی انسان می‌شود.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با بیان اینکه اگر انسان متوجه قدرت و عظمت خداوند باشد دیگر ذهن خود را مشغول حسادت و سوءظن به دیگران نمی‌کند، اظهار داشت: ائمه معصومین(ع) در دعا به ما آموختند که از خداوند بهترین چیزها را بخواهیم و هر چه که دیگران دارند ما بهتر از آن را از خداوند تقاضا کنیم.

این مفسر قرآن کریم در پایان خاطرنشان کرد: انسانی که یاد خدا را در دل زنده نگه می‌دارد به جای درگیری سیاسی با افراد و گروه‌های دیگر و به جای این که به جان هم بیفتند به این فکر می‌کند که در مقابل دشمن چه تدبیری به کار بگیرد.

 

 

کد خبر 701553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha