چه کسی مشکلات «لاتاری» را در قطر حل کرد/ اعراب‌ به قدرت ایران حسادت می‌کنند

خبرگزاری شبستان: مهتا هاشمی گفت: به دلیل مسائل سیاسی فیلم های ایرانی در سینماهای قطر به نمایش در نمی‌آیند، چون عرب ها از گذشته حسادت خاصی نسبت به ایرانی ها داشته اند.

«مهتا هاشمی» که مدیر یک موسسه هنری در کشور قطر است و هماهنگ کننده برنامه های فیلم سینمایی «لاتاری» در این کشور بوده است، درباره این همکاری به خبرنگار سینمایی شبستان گفت: هنرورهای عرب فیلم سینمایی «لاتاری» در قطر را انتخاب و در بحث ترجمه زبان عربی هم ما به عوامل فیلم کمک کردیم.

 

وی در مورد سینمای ایران بیان کرد: از نظر من سینمای ایران ابرقدرتی در جهان است نه فقط در خاورمیانه، بلکه در جهان، و اینکه توانسته خودش را در سینمای جهان ثابت کند.

 

هاشمی با بیان اینکه قطر با وجود اینکه 20 سالن سینما برای 2 میلیون نفر جمعیتش دارد، اما تولید سینمایی ندارد، در مورد استقبال از فیلم های ایرانی توضیح داد: فیلم های ایرانی در خارج از کشور خیلی طرفدار دارد و این موضوع به داستان و قصه آنها بر می گردد و نوعی شاعرانگی خاصی در فیلم های ایرانی است که در فیلم های دیگر کشورها وجود ندارد. فیلم های آمریکایی ممکن است از نظر تجاری رتبه بیاورند اما پیام و داستان خاصی به همراه ندارند.

 

هاشمی در پاسخ به اینکه چرا فیلم های ایرانی در سینماهای قطر به نمایش در نمی آیند، گفت: به دلیل مسائل سیاسی این اتفاق افتاده و عرب ها از گذشته حسادت خاصی نسبت به ایرانی ها داشته اند و آنها می دانند ایران چه فیلم هایش را به نمایش بگذارد و چه نگذارد، قدرت مان را داریم.

 

وی در پایان در مورد اینکه آیا «لاتاری» در اکران خارج از کشور می تواند موفق شود یا خیر، اظهار کرد: صد درصد موفق خواهد شد و مطمئنم که جوایز جهانی هم خواهد گرفت. 

 

کد خبر 697335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha