محبت اهل‌بیت(ع) ریشه همه خوبی‌هاست

خبرگزاری شبستان: استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه گریه برای مصایب امام حسین(ع) جزو سیره اهل‌بیت(ع) است گفت: محبت اهل‌بیت(ع) ریشه همه خوبی‌هاست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت‌الاسلام و المسلمین فرحزاد شب گذشته(15مهر) در مراسم عزاداری حسینی که در شبستان امام خمینی(ره) در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، به موضوع حسادت پرداخت و افزود: براساس روایات، حسادت ایمان را از بین می برد.

 

وی به داستان یوسف اشاره کرد و افزود: در این داستان صدها نکته اخلاقی وجود دارد و این حسادت بود که با عث شد برادران یوسف او را در چاه بیندازند.

 

این استاد حوزه ادامه داد: برادران حضرت یوسف، فرزندان یک پیامبر بودند، اما به دلیل حسادت سعی کردند یوسف را بکشند.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین فرحزاد ادامه داد: تنها انسان های خالص وجودشان از حسادت مبراست از جمله پیامبران، ائمه معصومین(ع) و انسان‌های مومنی چون علامه بحرالعلوم که به جایگاهی رسید که توانست به حضور امام زمان(عج) برسد.

 

وی با اشاره به خودشناسی تصریح کرد: انسان اگر عیوب خود را بشناسد دیگر به خودش افتخار نمی‌کند و از زمین خوردن دیگران خوشحال نمی شود.

 

استاد حوزه علمیه قم افزود: دنیا آینه عبرت است و اگر انسان به خلقت یک مورچه فکر کند که از چه اجزایی تشکیل شده که او حتی قادر به ساختن یک بخش آن نیست عبرت خواهد گرفت اما انسان ها به این عبرت ها توجهای ندارند.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین فرحزاد در ادامه با اشاره به فضیلت زیارت امام حسین(ع) گفت: محبت اهل‌بیت(ع) ریشه همه خوبی‌هاست و کسانی که توان رفتن به کربلا را دارند اما به زیارت امام حسین(ع) نمی‌روند، روز قیامت پشیمان می شوند.

 

وی با بیان اینکه گریه برای مصایب امام حسین(ع) جزو سیره اهل‌بیت(ع) است گفت: در روایات سفارش زیادی به زیارت امام حسین(ع) شده است و هزینه کردن اموال برای فرستادن مردم به کربلا ثواب بسیار زیادی دارد.

کد خبر 660587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha