مراسم تجلیل از مدال آوران نابینا و کم بینایان استان یزد در سال ۹۵ در یزد برگزار شد

خبرگزاری شبستان: مراسم تجلیل از مدال آوران نابینا و کم بینایان استان یزد در سال ۹۵ با حضور رئیس فدراسیون ورزشی نابینایان و کم بینایان کشور در یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، مراسم تجلیل از مدال آوران نابینایان و کم بینایان استان یزد شب گذشته (21 شهریور) با حضور محمد رضا مظلومی، رئیس فدراسیون نابینایان و کم بینایان کشور، علی شریعتی، مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد در محل خانه ابراهیمی یزد برگزار شد.

 

علی شریعتی، مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد نیز در این مراسم با اشاره به روند توسعه ورزش نابینایان و کم بینایان استان گفت: ما در این بخش روند رو به رشدی را داشته ایم که در چارچوب فعالیت های آنها با توجه به کمبودهایی که وجود داشته اما ما شاهد رشد خوبی در سطح استان و کشور بوده ایم.

 

وی افزود: در سال 94 رتبه هیات ورزشی نابینایان و کم بینایان استان یزد  23 کشور بود که این رتبه با توجه به پیگیری ها و تلاش های انجام شده در سال 95 به رتبه دهم کشوری رسیده است .

 

مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد خاطر نشان کرد: ما در استان تعداد 65 هزار نفر به صورت سازمان یافته ورزشکار داریم  که تنها هفت درصد مردم استان ورزشکار هستند و تنها 75 نفر به صورت سازمان یافته نابینا و کم بینا هستند که این از جمعیت یک هزار نفری نابینایان و کم بینایان استان است.

 

شریعتی ادامه داد: آنچه ما وظیفه داریم ایجاد فضایی برای شناسایی ظرفیت ها است که امیدواریم روزی رسد که 90 درصد از این هزار نفر در فعالیت های ورزشی شرکت کنند.

 

وی گفت: سیاست ما در این جهت است  که بودجه های ورزشی را ابتدا در بخش ورزش همگانی بعد اقشار خاص است که امیدواریم در استان بتوانیم حرکاتی موثر در ورزش نابینایان و کم بینایان داشته باشیم.

 

حسین دشتی، رئیس هیات ورزشی نابینایان و کم بینایان استان یزد با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه ورزش این گروه خاص در استان یزد گفت: ما تلاش کرده ایم تا از طریق ورزش افراد نابینا و کم بینا را در جامعه فعال کنیم و به نحوی شناسایی ظرفیت ها را داشته باشیم.

 

وی افزود: ما در سال 95 در استان یزد در رشته های شنا، گلبال، پرس سینه و شطرنج فعال داشتیم که در این زمینه با توجه به پیشرفت ها اعزام به مسابقات ملی و کشوری را نیز انجام دادیم.

 

رئیس هیات ورزشی نابینایان و کم بینایان استان یزد خاطرنشان کرد: در این مسابقات نیز ما توانستیم جمعا 15 مدال طلا، 12 نقره، 13 برنز را کسب کنیم که این نشان دهنده هنر و ظرفیت استان است.

 

 

 

 

کد خبر 655299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha