هدف کنگره امام سجاد(ع) کمال‌بخشی به انسان‌های دنیا باشد

خبرگزاری شبستان: دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) گفت: هدف کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) کمال‌بخشی به انسان‌های دنیا به وسیله میراث ارزشمند حضرت زین‌العابدین (ع) باشد.

به گزارش خبرنگار مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، آیت‌‌‌الله محمدحسن اختری در دیدار اعضای کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) که در محل مجمع جهانی اهل بیت (ع) برگزار شد، گفت: کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) برای آشنایی بیشتر مردم دنیا با مقام و جایگاه ارزشمند اهل بیت (ع) بسیار مؤثر است.

 

وی با بیان اینکه باید برای گسترش فرهنگ اهل بیت (ع) در سراسر دنیا تلاش کنیم، افزود: بسیار اهمیت دارد که کلام زیبای اهل بیت (ع) آن مقدار که به ما رسیده -که در مقایسه با آنچه داشته‌اند و گفته‌اند بسیار ناچیز است زیرا خیلی از مطالب آن بزرگان به ما نرسیده-، را به مردم دنیا برسانیم.

 

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با بیان اینکه دنیای امروز نیازمند کلام و فرهنگ نورانی اهل بیت (ع) است، خاطرنشان کرد: باید محاسن کلام آن بزرگواران را منتشر کنیم و از ظرفیت 7 میلیارد انسان در دنیا بهره‌مند شویم.

 

وی اضافه کرد: گاهی اوقات در کلام ارزشمند اهل بیت (ع) به قضایایی توجه داده شده که ما از آنها غافل هستیم، هر بعدی از علم اهل بیت (ع) دریای بیکرانی است و هر قدر تلاش و کار شود باز هم نیازمند کوشش و فعالیت بیشتر است.

 

کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) کار گرانقدر و ارزشمندی است

اختری با بیان اینکه کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) کار گرانقدر و ارزشمندی است و من در راستای موفقیت شما از هیچ کوششی دریغ نخواهم کرد، گفت: ترویج سیره امام سجاد (ع) بسیار زیباست و باید این حرکت خیریه را در دنیا گسترش دهیم و سیره حضرت را در دنیا فراگیر کنیم.

 

وی ادامه داد: امروز دنیا به حقوق انسانی توجه‌ای ندارد بلکه ضد حقوق انسان حرکت می‌کند. سیاست امروز استکبار، ایجاد انحراف در تکامل انسان است تا از معنای اصلی خودش تهی و به حیوانیت نزدیک و تبدیل شود.

 

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) خاطرنشان کرد: اسلام و مکتب اهل بیت (ع) برای بالا بردن انسان به سمت کمالات است، بنابراین هدف کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) کمال‌بخشی به انسان‌های دنیا از طریق میراث ارزشمند حضرت زین‌العابدین (ع) باشد.

 

وی افزود: مجمع جهانی اهل بیت (ع) آمادگی دارد مجامع تحت نظر خود را در کشورهای مختلف برای پرداختن به سیره امام سجاد (ع) و صحیفه سجادیه همراه کند و معارف و موضوعات حقوقی و اخلاقی آن حضرت را در دنیا فراگیر نماید. همچنین تلاش خواهیم کرد سمینارها و نشست‌هایی با موضوع حضرت زین‌العابدین (ع) از دوازدهم تا بیست و پنجم محرم در کشورهای مختلف دنیا برگزار کنیم.

 

زبان هنر برای ترویج فرهنگ اهل بیت (ع) بسیار اثرگذار است

اختری با بیان اینکه زبان هنر برای ترویج فرهنگ اهل بیت (ع) بسیار اثرگذار است، خاطرنشان کرد: بهره‌گیری از فیلم‌سازی و ابزار هنر برای ترویج آموزه‌های امام سجاد (ع) مورد توجه مسئولان برگزاری کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) باشد.

 

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با بیان اینکه این مجمع آمادگی دارد آثار کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) را به زبان‌های مختلف دنیا ترجمه کند و در اختیار غیرمسلمانان نیز قرار دهد، گفت: بسیار مناسب است هر سال 2 ترجمه تازه از صحیفه سجادیه و رساله حقوق امام سجاد (ع) تدوین و در اختیار جهانیان قرار گیرد.

کد خبر 655559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha