ریخت و پاش در برخی از عروسی ها به بنیاد خانواده  ضربه می زند

خبرگزاری شبستان: امام جمعه موقت عنبرآباد گفت: ازدواج باید مایه آرامش زندگی باشد ولی ریخت و پاش در برخی از جشن های عروسی یکی از عوامل زمینه ساز جهت از هم پاشیده شدن زندگی فرد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، حجت الاسلام محمود بهروزه امام جمعه موقت شهرستان عنبرآباد ظهر امروز ( 24 شهریور ) در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان ضمن توصیه به تقوای الهی، گفت: یکی از زمینه های ایجاد تقوا، دستگیری از محرومین است که در دعای امام سجاد علیه السلام در کتاب شریف مکارم اخلاق، به آن اشاره شده است.

 

وی با اشاره به اینکه طبق آنچه که در قرآن کریم آمده است، بخشش ها با منت نهادن از بین می رود، افزود: عزت ظاهری بدون ذلت درونی معنا، ندارد لذا بالا رفتن جایگاه اخلاقی، مورد تاکید ائمه اطهار است لذا عزت آشکار و ظاهری ملاک نیست بلکه عزت حقیقی در ذلت و حقارت درونی است.

 

امام جمعه موقت عنبرآباد ضمن تبریک روز مباهله، اضافه کرد: جریان مباهله، حقانیت و ولایت حقه اهل بیت عصمت و طهارت (ع) را به اثبات رسانده است.

 

وی اظهار داشت: خانواده نخستین کانون رشد بشری است و در قرآن کریم به اهمیت وجود آن اشاره شده است لذا ازدواج به معنای حقیقی خود، سعادت را در پی دارد.

 

حجت الاسلام بهروزه خاطرنشان کرد: برخی مجوزها همچون نواختن موسیقی های مبتذل و حرام در شب، که حرام شرعی نیز است قابل تامل بوده و باید از طریق مراجع ذیربط در رابطه با آن تجدید نظر شود.

 

وی ابراز داشت: ازدواج باید مایه آرامش زندگی باشد ولی ریخت و پاش در برخی از جشن های عروسی یکی از عوامل زمینه ساز جهت پاشیده شدن زندگی فرد است.

 

امام جمعه موقت عنبرآباد ضمن انتقاد از حمله به مسلمانان میانمار، خاطرنشان کرد: جنایات اخیر در میانمار، در نگاه حقوق بشر گم شده و این در حالی است که شخص برنده جایزه نوبل، امروز قاتل مسلمانان میانماری می شود و دستور مُثله و یا زنده زنده سوزاندن مردم بی گناه را می دهد در حالی که مجامع به اصطلاح حقوق بشر در سکوت مرگبار به سر می برند.

 

وی با تبریک روز شعر، ادبیات و هنر پارسی گفت: آرزوی موفقیت برای همه ادیبان و کسانی که در جهت اعتلای فرهنگ ایرانی و اسلامی کشور تلاش می کنند.

 

 

کد خبر 655708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha