اخبار کوتاه فرهنگی، مذهبی از استان اردبیل

همایش مهارت های زندگی دینی، به همت دبیرخانه کانون های فرنگی مساجد استان اردبیل، در بیله سوار برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل، حجت الاسلام رفیعی در این همایش به برخی از مشکلات خانواده‌ها اشاره کرد و گفت: امروزه با توجه به هجمه فرهنگی و تبلیغات مسموم دشمنان آمار طلاق عاطفی در میان خانواده‌های ایرانی بسیار بالا است و در بیشتر خانواده‌ها مادی گرایی سبب کمرنگ شدن معنویات و جلوه گری شیطان در کارها شده است.

 

حجت الاسلام رفیعی به نقش شبکه های ماهواره در زندگی ایرانیان اشاره کرد و افزود: ماهواره تمامی برنامه‌های مفتضحی که عقل را تعطیل می‌کند برای مخاطبانش ارائه می‌دهند که از جمله آن هالیوود است که امروزه در جهان، قریب به دو میلیارد تماشاگر دارد که این جای بسی تاسف دارد.

 

وی گفت: دین مجموعه قوانین الهی برای تامین سعادت زندگی بشر است و در واقع دینداری چیزی جز انتخاب زندگی درست اسلامی نیست و هر کس الهی زندگی کرد زندگی آسمانی دارد و خانواده وی آسمانی است.


* * *


مسئول تشکل های دینی تبلیغات اسلامی اردبیل، از توزیع شماره 10 نشریه اعتصام ویژه شهریور ماه در استان اردبیل خبر داد.


حجت الاسلام هادی رسولی گفت: انجمن های اسلامی نماد مقابله با انحراف از اهداف نظام اسلامی است و بالاترین شعارمحوری انجمن های اسلامی تبعیت ازولایت مطلقه فقیه است و اینها به عنوان چشم بینا از درون نظام هستند لذا این نیروها باید جز متخصص ترین و آگاه ترین افراد نسبت به کل مسائل جامعه باشند که نشریه اعتصام بخشی از این وظیفه اطلاع رسانی و آگاهی دهی به اعضای انجمن ها را به عهده دارد.


وی افزود: این شماره از نشریه حاوی مطالب مهمی همچون انجمن و مسجد، تقوای سیاسی ازدیدگاه مقام معظم رهبری، مصرف شاهرگ اقتصاد، جایگاه تشکل های دینی دردفاع مقدس، زندگی نامه و نکات معرفتی آیت الله جوادی عاملی، نگاهی به تاریخ پول و فراز و فرودهای آن، آثار ربا در زندگی اجتماعی و فردی، برسی ساختارصندوق بین المللی پول و عملکرد آن، عقود بانکداری بدون ربا، معرفی کتاب، بررسی سریال های مناسبتی برای ماه مبارک رمضان، مصاحبه با انجمن های اسلامی و مهارت انجمن داری است.

 

وی تصریح کرد: این نشریه به تعداد 700 نسخه درسطح استان برای اعضا انجمن های اسلامی توزیع شد.


* * *

با هدف تجلیل از فعالیت های تبلیغی ویژه ماه رمضان، روحانیان مستقر و هجرت بیله سوار با امام جمعه این شهرستان دیدار و در خصوص راهکارهای نوین ترویج تبلیغات دینی گفتگو کردند.


در این دیدار حجت الاسلام کریم قیاسی، امام جمعه بیله سوار ضمن تقدیر از زحمات روحانیان در ایام تبلیغ ماه رمضان، بر ضرورت حفظ و مراقبت از دستاوردهای معنوی این ماه تاکید کرد و گفت: در طول ماه رمضان با همکاری اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان و اجرای طرح اعزام روحانیون به مراسم سخنرانی، فعالیت های شایسته ای صورت گرفت و با تعامل موثر با ادارات و نهادهای دولتی همایش و نشست های دینی ویژه ماه رمضان برگزار شد.

 

گفتنی است، این دیدار در دفتر امام جمعه بیله سوار صورت گرفت.


پایان پیام/

کد خبر 65585

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha